تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۷۳۸۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن در چین

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، با توجه به کاهش محدودیت‌های اعمال شده به دلیل کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹، قیمت سنگ آهن در چین افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی در روز سه شنبه (۶ آگوست) پس از فروش در هفته گذشته افزایش یافت. به نقل از معامله گران، علت افزایش قیمت سنگ آهن این بود که علیرغم نگرانی‌های ادامه دار در مورد تشدید محدودیت‌های COVID-۱۹ در چین، این محدودیت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

فعالان بازار اعلام کردند در روز سه شنبه (۶ آگوست) بیشترین معامله سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای دالیان چین با ۴ درصد افزایش به ۶۹۲ یوان (۹۹.۸۵ دلار) در هر تن رسید.

چندین منبع خبری اعلام کردند در بورس سنگاپور، بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه اکتبر SZZFV۲ تا ساعت ۰۷:۰۲ به وقت گرینویچ با ۴.۵ درصد افزایش حدود ۹۸.۷۵ دلار در هر تن گزارش شد.

تحلیل گران بازار خبر دادند که در روز جمعه، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان به پایین‌ترین سطح خود در پنج هفته اخیر رسید. بررسی‌ها نشان داد قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در روز جمعه در حدوده ۶۵۲ یوان در هر تن بوده است.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در روز جمعه به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضا به پایین‌ترین سطح قراردادی خود رسید. قیمت سنگ آهن در روز جمعه برابر ۹۲.۷۵ دلار در هر تن شنیده شد. منابع خبری علت سقوط قیمت سنگ آهن را به دلیل ابتلای موارد جدید کووید-۱۹ اعلام کردند که باعث شد چین محدودیت‌ها را افزایش دهد.

تحلیل گران مستقر در Zhongzhou Futures در یادداشتی اظهار کردند: قیمت سنگ آهن روند صعودی کوتاه مدت را تجربه نکرده است و در حال افت است، اما باید توجه داشت که کاهش میزان قیمت سنگ آهن هم با محدودیت همراه است.

بر اساس برآورد مجله مالی چینی Caixin، در حال حاضر ۳۳ شهر تحت قرنطینه جزئی یا کامل قرار دارند که بیش از ۶۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ آگوست) اعلام کردند رکود بخش املاک در چین و قرنطینه‌های گسترده در آستانه کنگره پنج ساله حزب حاکم کمونیست که در ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود، به طور گسترده تقاضای داخلی برای سنگ آهن و فولاد را در فصل اوج ساخت و ساز در سپتامبر تا اکتبر کاهش خواهد داد.

سخنگوی بانک مرکزی چین روز جمعه با ارائه برخی تسهیلات اعلام کردند با توجه به اینکه تورم در بخش مصرف کننده تحت کنترل است، اقدامات محرک نیز محدود شده است.

تاپاس استریکلند، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: تا زمانی که سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید ۱۹ وجود دارد، بعید است هر گونه اقدامات محرک در زمان چالش برانگیز بازار املاک چین و اقتصاد بازار به طور کلی مورد توجه قرار گیرد.

به نقل از چندین منبع خبری، در روز سه شنبه (۶ آگوست) قرارداد میلگرد فولادی SRBcv۱ در بورس آتی شانگ‌های ۱.۹ درصد افزایش یافت. این در حالی است که کویل نورد گرم فولادی نوع SHHCcv۱ در بورس آتی شانگ‌های در روز دوشنبه ۱.۵ درصد پیشرفت کرد. همچنین معامله گران اعلام کردند قرارداد فولاد ضد زنگ نیز در روز دوشنبه با افزایش ۲ درصدی همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند در مورد سایر مواد مورد استفاده در فولادسازی نیز، زغال کک با افزایش ۳.۱ درصدی و کک با رشد ۲.۴ درصدی همراه بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده