تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۷۳۹۳۴

تکمیل پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت/ ۸ اَبر پروژه ریلی با تهاتر نفت تکمیل می‌شود

‌می‌متالز - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از تکمیل پروژه‌های ریلی از محل تهاتر نفت خبر داد و گفت: با پیگیری‌های ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی مجوز لازم برای تهاتر اخذ شد.

به گزارش می‌متالز، سیدصولت مرتضوی درباره تصمیم‌گیری برای تکمیل پروژه‌های ریلی کشور اظهار کرد: در جلسات متعددی تامین منابع مالی پروژه‌های سفر‌های رییس‌جمهوری در خصوص رفع موانع، تسریع در روند اجرایی و تامین مالی پروژه‌های ریلی کشور بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بخشی از پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد با منابعی محدود قابل اتمام هستند. مقرر شده تا از منابع عمومی تامین مالی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند انجام شود.

وی با بیان "برای این بخش از پروژه‌ها در بازه زمانی معین شده، تامین منابع انجام و پرداخت‌های لازم انجام خواهد شد" به طرح‌های بزرگ و هزینه‌بر ریلی اشاره کرد و گفت:‌در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا طرح‌های راه‌آهن که طرح‌های بزرگ و هزینه‌بر ریلی از محل تهاتر نفت اجرا شوند. در این زمینه با پیگیری‌های ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، مجوز لازم برای تهاتر اخذ شد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که از محل تهاتر نفت اجرایی خواهند شد حدود ۸ طرح ریلی هستند که از جمله آن‌ها طرح ریلی چابهار-زاهدان، قطار سریع‌السیر تهران-مشهد، طرح ریلی رشت-آستارا، طرح ریلی خرم‌آباد-درود، و طرح اندیمشک- اهواز است. همچنین در خصوص طرح ریلی شیراز- بوشهر-عسلویه امروز تصمیم‌گیری و مقرر شد تا تامین منابع انجام شود.

معاون رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد با ابلاغ مصوبات و تامین منابع عملیات تکمیلی و اجرای پروژه‌های مهم ریلی هرچه سریعتر اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده