تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۴۲۱۷

تردد منظم خطوط کشتیرانی کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد

‌می‌متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان این‌که خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند، گفت: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر بستگی دارد.

به گزارش می‌متالز، حسین یونسی یادآور شد: پس از راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد هستیم و خوشبختانه روند رو به رشدی را در این بخش تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم بر این است تا معافیت‌های تعرفه‌ای برای شرکت کشتیرانی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد تا شاهد افزایش رغبت برای فعالیت از سوی خطوط کشتیرانی باشیم.

وی با بیان این‌که خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و خوشبختانه در این مورد فعالیت ها، نتیجه بخش بوده است، افزود: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابجایی کالای خود می‌کنند و می‌توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده است، گفت: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر بستگی دارد و خوشبختانه در این راستا شرایط بندر انزلی مطلوب است.

یونسی افزود: طی ۶ ماهه امسال فعالیت کانتینری بندر انزلی ۷۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی ۸ ماه گذشته عملکرد بندر انزلی در بخش کانتینری از ۴۱۵۵ TEU به ۳۹۸۸ TEU کاهش یافته است. به عبارت دیگر در مدت یاد شده فعالیت کانتینری این بندر ۴.۱۸ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده