تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۴۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت معدن کامو و جوشقان کاشان موجب کاهش یک پنجمی دبی آب شده است

‌می‌متالز - نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس ضمن اشاره به آلودگی آب به فلزات سنگین با فعالیت معدن گفت: فعالیت معدن کامو و جوشقان کاشان موجب کاهش یک پنجمی دبی آب شده است.

به گزارش می‌متالز، رحمت‌الله فیروزی‌پور ضمن اشاره به مشکل کمبود آب در منطقه نطنز و بادرود اظهار داشت: موضوع بحران خشکسالی، کمبود آب و سیستم فاضلاب و مسائل زیست محیطی از جمله مسائل منطقه است چرا که نطنز و بادرود به شدت از کمبود آب رنج می‌برد.

وی ضمن اشاره به تردد هزاران زائر در طول سال در مسیر آستان امامزاده آقا علی عباس (ع) شهر بادرود افزود: امامزاده آقا علی عباس (ع) مأمن هزاران زائر از سراسر کشور است و از این رو روکش آسفالت مسیر هشت کیلومتری بادرود- آقا علی عباس (ع) باید مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کمبود پزشک متخصص در منطقه ابراز داشت: لازم است تا پزشکان متخصص مورد نیاز منطقه به بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز و بازم یه بادرود اعزام شوند.

وی ضمن تاکید بر نظارت خاص دولت بر فعالیت‌های معدن در بخش قمصر کاشان گفت: یکی از مواردی که جزو خاستگاه‌های مردم جوشقان قالی و کامو است، موضوع توقف معدن سنگ آهن است و عموم مردم بر توقف فعالیت این معدن تاکید دارند، چرا که این معدن روی چشمه‌سار‌های آب کامو قرار گرفته است.

فیروزی‌پور با بیان اینکه حوضه آبخیز و کامو و جوشقان قالی کاشان از شمالی‌ترین منطقه آبرفت ایران و حوضه آبخیز گاوخونی است، تصریح کرد: به استناد مدارک با فعالیت بهره‌برداران معدن سنگ از نظر کمی تا یک پنجم از دبی واقعی کاهش آب داشته و در حال خشک شدن و از لحاظ کیفی آلوده به فلزات سنگینی همچون سرب است.

وی ضمن تاکید بر اتخاذ تصمیم اساسی در مورد معدن این منطقه تاکید کرد: لازم است مسوولان استانی و کشوری در وزارت‌خانه‌های مرتبط نظیر صمت و جهاد کشاورزی تصمیمات لازم را در زمینه توقف فعالیت معدن در منطقه جوشقان اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده