تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۷۴۵۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
جدی:

در واگذاری خودروسازی‌ها به اهلیت افراد توجه شود

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هدف از واگذاری، بهبود شرایط صنعت خودروسازی است و برای تحقق این مهم باید موضوعاتی مانند اهلیت‌سنجی مدنظر قرار گیرد تا اتفاقاتی نظیر تعطیلی این شرکت‌ها رخ ندهد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره شرایط واگذاری خودروسازی‌ها، گفت: هدف از واگذاری، بهبود شرایط صنعت خودروسازی است و برای تحقق این مهم باید موضوعاتی مانند اهلیت‌سنجی مدنظر قرار گیرد تا اتفاقاتی نظیر تعطیلی این شرکت‌ها رخ ندهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی برای مشارکت، افزود: تاکید ما برای واگذاری خودروسازی‌ها بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید و... است و در تمامی نشست‌هایی که با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، ویژگی‌های مربوط به افرادی که خودروسازی‌ها به آن‌ها واگذار می‌شود را برشمردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با واگذاری خودروسازی‌ها، بخش خصوصی پاسخگو خواهد بود، اضافه کرد: اگر بازار انحصاری نباشد و فضایی رقابتی ایجاد شود، بخش خصوصی ناچار است برای ماندگار شدن اقدامات لازم در زمینه بهبود کیفیت و کاهش قیمت گام بردارد در غیر این صورت زمین گیر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید مسیر صنعت خودروسازی را به گونه‌ای تعریف و تنظیم‌گری کند تا پس از واگذاری خودروسازی‌ها، بخش خصوصی تحرک لازم را داشته باشد و صرفا بازار بکر انحصاری در اختیار این بخش قرار نگیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده