تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۴۵۴۴

هرج و مرج کم سابقه در حمل و نقل ریلی در آلمان به دلیل بحران کمبود پرسنل

‌می‌متالز - این روز‌ها حرکت قطار‌ها در آلمان با هرج و مرج، بی نظمی و تاخیر‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده که به گفته مقامات شرکت ملی راه آهن آلمان کمبود پرسنل عامل به وجود آمدن این شرایط است.

به گزارش می‌متالز، "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: در آلمان ۶۰ درصد تمام قطار‌های مسافت طولانی تاخیر دارند. به گفته اتحادیه راه آهن، این به دلیل کمبود نیروی کار فعلی است.

اتحادیه راه آهن آلمان (دویچه بان) تا به حال تا این اندازه بی نظم نشده بود. بر اساس اطلاعات این اتحادیه، این تنها به دلیل کارگاه‌های متعدد ساخت و ساز و شبکه ریلی بیش از حد نیست. اتحادیه راه آهن و حمل و نقل این انتقاد را وارد می‌کند که راه آهن به دلیل کمبود نیرو تا حد زیادی وارد وضعیت متشنج شده است.

مارتین بورکرت، معاون رئیس این اتحادیه در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: کمبود کارگران ماهر بر شرکت ملی راه آهن نیز تأثیر گذاشته است. وی همچنین تاکید کرد: کمبود نیرو در حال حاضر منجر به محدودیت‌های قابل توجه در ترافیک ریلی و خدمات محدود در قطار‌ها شده است.

شرکت ملی راه آهن در نامه‌ای به مارتین سیلر، مدیر منابع انسانی، اعتراف کرد که تعداد کارکنان این اتحادیه کمی افزایش یافته است.

این در حالی است که هشدار‌های فوری کارکنان در مورد کمبود پرسنل عملیاتی اکنون تقریباً هر روز وجود دارد. کل بخش‌ها در عملیات قطار، تعمیر و نگهداری یا در جعبه‌های سیگنال به اندازه کافی پرسنل ندارند.

پیامد این شرایط قطار‌ها به موقع تامین نمی‌شوند، در وضعیت اختلالات و کمبود نیرو، آمادگی کافی وجود نداشته و کمبود راننده تقریباً هر روز منجر به مشکلاتی می‌شود. در بسیاری از مناطق، تردد قطار‌ها تنها با کارکردن تعداد زیادی ساعات اضافه کاری برای پرسنل امکان پذیراست.

مارتین بورکرت، نایب رئیس اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان در این باره گفت: میلیون‌ها ساعت اضافه کاری دیگر نمی‌تواند لغو احتمالی قطار‌ها را جبران کند. نیاز فوری به اقدام وجود دارد.

تردد ریلی در آلمان مدت‌ها بود که تا این حد غیر قابل اعتماد نشده بود. در سه ماه گذشته، حدود ۶۰ درصد از حرکت قطار‌های مسافت طولانی به موقع انجام نشده و با تاخیر همراه بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده