تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۸۵۷۴۴

بی‌نظمی تاریخی در شرکت راه آهن آلمان

‌می‌متالز - میزان وقت شناسی در تردد‌های ریلی شرکت ملی راه آهن آلمان در سال جاری میلادی بسیار بی‌نظم شده و به گفته یک کارشناس به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است.

به گزارش می‌متالز، آلمان، نرخ وقت شناسی دویچه بان شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کند. این خبر را "راینیشه پست" با استناد به پاسخی از دولت فدرال به درخواستی از فراکسیون اتحادیه احزب متحد مسیحی دریافت کرده است.

ین گزارش حاکی از آن است که تنها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطار‌های مسافت طولانی طبق برنامه تردد کرده‌اند. بر این اساس در ماه سپتامبر تنها ۵۵ درصد قطار‌های ICE و آی سی‌ها در غرب این کشور به موقع، ۶۳ درصد در جنوب و شمال، تقریبا ۶۸ درصد در شرق و ۵۸ درصد در مرکز کشور به موقع تردد می‌کردند. در ماه اوت، این ارقام حتی کمتر از این بود و ۴۸ درصد در غرب، ۵۶ درصد در جنوب، ۵۹ درصد در شمال و ۶۳ درصد در شرق این شرایط را داشتند. راه آهن نرخ‌های های خود را بر اساس منطقه و نه بر اساس ایالت فدرال فهرست می‌کند.

دولت فدرال آلمان در باره این شرایط ابراز ناامیدی کرده و اعلام کرد از نظر دولت فدرال، تحولات فعلی وقت شناسی در دویچه بان رضایت بخش نیست.

ریچارد لوتز، رئیس راه آهن قبلاً اعلام کرده بود که امسال نرخ وقت شناسی کمتر از ۷۰ درصد برای قطار‌های مسافت طولانی به دست خواهد آمد. در سال ۲۰۲۳، اما قرار است این مقدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد و وی ۸۰ درصد را هدف شرکت قرار داد.

وی مشکلات را بیش از هر چیز در "مرکز راه آهن پر بار" هامبورگ، کلن و مانهایم یا در مسیر‌های عبور از منطقه روهر می‌بیند. دویچه بان می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ بازسازی راهرو‌های ضروری را آغاز کند.

توماس باریس، سخنگوی سیاست حمل و نقل اتحادیه احزاب متحد مسیحی به "راینیشه پست" گفت: نرخ وقت شناسی قطار به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است. وی همچنین نگران موقعیت کشور آلمان به عنوان یک مکان تجاری است که از این مشکل و پیامد‌های بار‌های زیاد در ترافیک ریلی رنج می‌برد.

در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۳۸.۲ میلیون یورو غرامت به مسافران در ترافیک محلی و بین شهری پرداخت شد. کارشناسان گمان می‌کنند که این مبلغ امسال به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده