تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۳۰۳۶
حسین زهی عنوان کرد:

استفاده از تمام ظرفیت بنادر کشور در گروی توسعه خطوط ریلی/ سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل ریلی در حوزه حمل بار

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل ریلی در حوزه حمل بار گفت: دولت باید به صورت جدی به موضوع حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا ورود کرده تا از ظرفیت بالقوه کشورمان درحوزه صادرات و ترانزیت کالا به نحوه مطلوبی استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی، در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی از بنادر جنوب شرقی کشور گفت: به دلیل نداشتن زیرساخت مناسب امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های بنادر جنوب را نداریم چرا که استانی مانند سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت بسیار زیاد در ترانزیت کالا به شدت در راه و جاده فقیر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل از مهم‌ترین عوامل در رشد و توسعه کشور‌ها به شمار می‌آید، عنوان کرد: متاسفانه نه تنها در حوزه جاده بلکه درحوزه حمل و نقل ریلی و احداث خطوط ریلی نیز عملکرد مناسبی نداشتیم.

وی با بیان اینکه استفاده ایران از حمل ونقل ریلی تنها ۱۰ درصد است، افزود: با توجه به اهمیت حمل نقل ریلی در توسعه هر کشور، لازم است بیش از پیش به این مهم بها داده شود. اگر بنا استفاده از تمام ظرفیت کشور در حوزه بنادر است باید به زیر ساخت‌های اصلی و وابسته به آن نیز مانند حمل و نقل ریلی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید به صورت جدی به موضوع حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا ورود کرده تا از ظرفیت بالقوه کشورمان درحوزه صادرات و ترازیت کالا به نحوه مطلوبی استفاده کنیم. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه حمل نقل ریلی با مشکلات مالی مواجه هستند و دولت نیز به این موضوع کم توجهی می‌کند. باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای نهایت استفاده را برای توسعه خطوط ریلی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده