تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۷۴۵۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم آسیب شناسی گمرکات استان کرمان

‌می‌متالز - استاندار کرمان اظهار کرد: دلمان خوش است که در استان پنج گمرک و چهار منطقه ویژه اقتصادی داریم، اما کالا‌های کرمان از گمرکات شهر‌های دیگر منتقل می‌شود. برخی اوقات مشکل از فرآیند‌ها و گاهی از ظرفیت‌ها و امکانات است؛ لذا باید بررسی شود که با این همه ظرفیت مشکل از کجاست که صادرات از گمرکات استان انقدر پایین است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۷ شهریورماه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان بر لزوم ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص جذب تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد و گفت: به شدت لازم است در بانک‌های دولتی ضوابط اخذ تسهیلات یکسان سازی شود تا مردم از این سردرگمی مطرح شده در این جلسات خارج شوند.

او، با بیان این مطلب که مدیران مربوطه پیگیر انعقاد موافقتنامه‌ها برای طرح‌های مصوب باشند، در ادامه با انتقاد از آمار گمرکات استان از صادرات استان عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان یک استان معدنی است و ظرفیت خوبی در حوزه صادرات دارد، لازم است گمرکات استان آسیب شناسی شده تا ببینیم مشکل کار کجاست.

استاندار کرمان اضافه کرد: دلمان خوش است که در استان پنج گمرک و چهار منطقه ویژه اقتصادی داریم، اما کالا‌های کرمان از گمرکات شهر‌های دیگر منتقل می‌شود. برخی اوقات مشکل از فرایند‌ها و گاهی از ظرفیت‌ها و امکانات است؛ لذا باید بررسی شود که با این همه ظرفیت مشکل از کجاست که صادرات از گمرکات استان انقدر پایین است.

فداکار درباره حضور مدیران در جلسات نیز گفت: مدیران برای عدم حضور خود هماهنگی لازم را با دبیر شورا انجام دهند و جانشین‌های مدیران باید فرد هم در جریان موضوع و هم اختیارات لازم را داشته باشد.

او تاکید کرد: لازم است به صورت جدی فرایند‌های صادرات اصلاح شود و در این راستا نیز گمرک باید پای کار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده