تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۷۴۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت اصفهان خبر داد:

انجام بیش از ۷۹ هزار بازرسی نظارتی در یک سال گذشته

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در یکسال اخیر ۷۹ هزار و ۹۵۴ مورد بازرسی و نظارت از نحوه عرضه کالا و خدمات اصناف در این استان شده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر عادل مرام گفت: در این بازرسی‌ها ۱۱ هزار و ۴۹۱ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: دراین مدت ۱۳ هزار و ۸۳۷ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات دریافت و ۱۴ هزار و ۷۲۸ مورد تخلف در این بازرسی‌ها کشف شد.

وی با تاکید بر تداوم نظارت‌ها و رصد فرآیند‌های تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه‌ها، گفت: اقدامات نظارتی این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان با جدیت و با همراهی توان و ظرفیت همه دستگاه‌های نظارتی استانی در حال پیگیری است و با متخلفان بر اساس مقررات برخورد می‌شود.

عادل مرام اضافه کرد: نظارت بر توزیع موادغذایی و کالا‌های اساسی، میوه و تره بار، عمده و خرده فروشی‌ها، انبارها، سوپر مارکت‌ها، و واحد‌های عرضه محصولات کشاورزی در طول سال و بصورت مستمر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و عدم صدور فاکتور می‌توانند از طریق سامانه یا تلفن گویای ۱۲۴ شکایات و گزارش‌های خود را مطرح کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده