تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۷۵۰۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل روزانه بازار آهن ۲ مهر ۱۴۰۱

‌می‌متالز - بررسی بازار آهن امروز، ۲ مهر ۱۴۰۱ از تداوم رکود در بازار داخلی و توقف قیمت‌ها در بازار آهن حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بررسی بازار آهن امروز، یکم مهر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، نرخ اسکناس دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به ۳۱ هزار ۴۰۰ تومان رسید.

با ادامه پیش روی پراکنده مذاکرات برجام، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما نگرانی‌هایی در رابطه با ایران داریم، اما برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است. ما به‌طور کاملا شفاف گفته‌ایم که هدف اصلی ما اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و تا زمانی که باور داشته باشیم مذاکرات برجامی در راستای منافع امنیت ملی‌مان است به این گفتگو‌ها ادامه می‌دهیم.

در همین حین باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در گفتگو با شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی درباره تعلیق مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته‌ای مدعی شد: درخصوص دستیابی به یک توافق هسته‌ای، توپ اکنون در زمین ایران است.

این فرافکنی‌های درباره ایران با برخی تهدیدات رژیم صهیونیستی ادامه یافت، اما کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت در صورت هرگونه تجاوز پاسخی هولناک خواهیم داد.

این طور که به نظر می‌رسد مذاکرات به طور پراکنده در مسائل جز به جز در حال پیش روی است، اما سنگ اندازی برای توقف مذاکرات افزایش یافته و رژیم صهیونیستی از هر تریبونی برای تعویق روند مذاکرات استفاده می‌کند.

از طرفی دیگر سایه انرژی همچنان بر سر کشور‌های اتحادیه اروپا سنگینی می‌کند، تحدید اتمی روسیه و ایستادگی چین در برابر واشنگتن برای کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا به تایوان را به آن اضافه کنیم، فشار‌ها بر سر آمریکا از هرسویی در حال افزایش است و به نظر می‌رسد این مقاومت غربی‌ها عمر زیادی نداشته باشد.

با این حال بازار‌های جهانی همچنان روند آرام و اندکی نوسان را طی می‌کنند، به طوری که قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن ۹٫۵ دلار افزایش یافت و به نرخ ۶۶۹ دلار رسید، همچنین نرخ ورق گرم چین در بورس فلزات لندن ۱۵ دلار کاهش یافت.

در بازار‌های داخلی نیز روند قیمت‌ها به همین شکل است به طوری که در شرکت بورس کالا ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن شمش با قیمت پایه ۱۴۲ هزار و ۸۹ ریال عرضه شد که از این میزان، تنها یک هزا تن با قیمت ۱۳۲ هزار و ۶۵۷ ریال مورد معامله قرار گرفت.

در هر صورت هنوز خبر دقیقی از مذاکرات جدید نیست و باید دید آیا آبی از دیدار روز سه شنبه اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی گرم می‌شود یا خیر؟ خواب موقت مذاکرات و سکون نرخ ارزقیمت‌ها در بازار آهن را نیز متوقف کرد و اغلب فروشندگان به ثبات قیمت راضی شدند.

از بازار آهن چه خبر؟

قیمت میلگرد در شرکت نورد آریان فولاد ۱۰۰ تومان کاهش یافت و مابقی فروشندگان در این بخش تغییر قیمت نداشتند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند و تنها شرکت نورد آریان فولاد نرخ محصولات نبشی خود را ۵۰ تومان کاهش داد.

نرخ تعداد کمی از محصولات شاخه‌ای ذوب آهن ۲۰ و ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و قیمت مابقی اکثریت محصولات ثبات اعلام شد.

شرکت آدنیس صنعت شمال در بخش پروفیل با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت پروفیل محصول مبارکه خود را به ۲۲ هزار ۳۰۰ تومان رساند و در دیگر شرکت‌ها این حوزه هیچ تغییر قیمتی دیده نمی‌شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده