تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۴۶۶
کد خبر: ۲۷۵۰۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ۶۵ درصدی تولید فولاد ایران در مرداد

‌می‌متالز - انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد ایران در مرداد امسال ۶۵ درصد افزایش یافت و در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۹.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه آگوست ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ با افزایش ۶۴.۷ درصدی به ۲.۱ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۲۲ افزایش ۷.۸ درصدی داشته و به ۱۹.۵ میلیون تن رسیده است.

افزایش ۶۵ درصدی تولید فولاد ایران در مرداد

به جز ایران، هند و چین، باقی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در جهان در این ماه با کاهش تولید مواجه بودند که ایران بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده است.

ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است.

چین با تولید ۸۳.۹ میلیون تن، هند با تولید ۱۰.۲ میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۳ میلیون تن، سه کشور نخست تولید فولاد در جهان هستند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد ترکیه با کاهش ۲۱ درصدی بیشترین میزان افت را به خود اختصاص داده است.

تولید فولاد ژاپن ۷.۴ درصد، آمریکا ۷.۱ درصد، روسیه ۵.۵ درصد، کره جنوبی ۰.۴ درصد، آلمان ۲.۳ درصد و برزیل ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

تولید فولاد چین ۰.۵ درصد و تولید فولاد هند ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

ایران در سال گذشته ۲۸.۵ میلیون تن فولاد تولید کرد

همچنین بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۲۱ به ۲۸.۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

۶۵.۶ درصد تولید فولاد منطقه غرب آسیا در دست ایران

تولید فولاد در غرب آسیا در این ماه افزایشی شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴.۲ درصد افزایش یافته و به ۳.۲ میلیون تن رسیده است.

با توجه به تولید ۲.۱ میلیون تنی ایران در ماه آگوست، ۶۵.۶ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران بوده است.

کاهش تولید فولاد در جهان در هشتمین ماه ۲۰۲۲

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه آگوست ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته و به ۱۵۰.۶ میلیون تن رسیده است.

افزایش ۶۵ درصدی تولید فولاد ایران در مرداد

همچنین تولید فولاد جهان در ۸ ماه نخست امسال ۵.۱ درصد افت کرده و به ۱۲۵۳.۹ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد در کشور‌های اتحادیه اروپا در ماه آگوست با کاهش ۱۳.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹.۷ میلیون تن رسیده است.

کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در ماه آگوست ۲۰۲۲ یعنی مرداد ماه امسال ۱۱۲.۶ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۰.۲ درصد کمتر شده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد کاهش یافته و به ۹.۶ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع، روسیه و اوکراین در این بازه زمانی با ۲۲.۴ درصد کاهش به ۶.۹ میلیون تن رسیده که بیشتر به علت کاهش تولید روسیه و اوکراین بوده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۱۰.۱ درصدی به ۳.۶ میلیون تن تولید داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده