تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۵۰۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیا آمریکا در رقابت ارز‌های دیجیتال عقب افتاده است؟

‌می‌متالز - وزارت خزانه داری ایالات متحده پیشنهاد کرده است که به سمت توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی حرکت کنند.

به گزارش می‌متالز، بسیاری از کشور‌ها با ممانعت و جرم انگاری برخورد با ارز‌های مجازی سعی در کنترل پدیده ارز‌های مجازی دارند و در عین حال به دنبال انتشار ارز‌های دیجیتال مرکزی هستند که معرف ارز محلی آن‌ها باشد.

ایالات متحده اخیراً گام بزرگی در جهت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی برداشته است. وزارت خزانه داری پیشنهاد کرده است که با توسعه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی به عنوان بخشی از اولین چارچوب جامع کاخ سفید در مورد توسعه مسوولانه دارایی‌های دیجیتال پیش برود.

به گفته شورای آتلانتیک، این چارچوب به دنبال فرمان اجرایی صادر شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مارس گذشته است که نه تنها رویکرد دولت در قبال دارایی‌های دیجیتال را تشریح می‌کند، بلکه از چندین سازمان دولتی خواسته می‌شود تا توصیه‌هایی را تدوین کنند. یک رویکرد سیاسی برای این رویکرد وجود دارد. با پرداختن به همه جنبه ها، از دلار دیجیتال گرفته تا مقررات ارز‌های دیجیتال.

وزارت خزانه داری به دنبال دسترسی بیشتر به سایر کشورها، به اشتراک گذاری تخصص در مورد ارز‌های دیجیتال و کمک به تنظیم استاندارد‌های بین المللی است. این کشور تشخیص می‌دهد که ایجاد یک «دلار دیجیتال»، علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد امنیت ملی، به نفع منافع ملی است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده