تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۲۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ابراز نگرانی قانونگذاران ایالات متحده در مورد CBDC؛

دلار دیجیتال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

‌می‌متالز - ۹ نفر از قانونگذاران ایالات متحده در مورد پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده به رهبری فدرال رزرو ابراز نگرانی کرده اند. قانونگذاران تاکید کردند: "هر CBDC ایالات متحده باید باز، بدون مجوز و خصوصی باشد. " تام ایمر (R-MN) نماینده کنگره آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به رهبری فدرال رزرو آغاز کرده است.

به گزارش می‌متالز، ایمر و هشت عضو دیگر کنگره نامه‌ای به سوزان کالینز، رئیس و مدیرعامل بانک فدرال رزرو بوستون ارسال و نگرانی‌های خود را در مورد پروژه همیلتون، که برای توسعه CBDC ایالات متحده است مطرح کردند.

ایمر توضیح داد: «به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌های شرکت‌کننده در پروژه همیلتون قصد دارند از منابع دولتی این پروژه برای طراحی یک CBDC با هدف فروش آن محصولات به بانک‌های تجاری استفاده کنند.»

هر CBDC ایالات متحده باید باز، بدون مجوز و خصوصی باشد

او تاکید کرد: اگر CBDC با ارزش‌های شفاف در ذهن ایجاد نشود، در معرض خطر نقض حریم خصوصی مالی است که در حال حاضر در چین به نمایش گذاشته شده است.

نماینده کنگره ادامه داد: «هرچه بیشتر در مورد کار فدرال رزرو در پروژه همیلتون یاد می‌گیریم، بیشتر نگران فقدان شفافیت هستیم، به ویژه در رابطه با مشارکت آن‌ها با بخش خصوصی».

مزیت ناعادلانه‌ای که برخی از شرکت‌های خصوصی می‌توانند از این مشارکت برخوردار شوند و عدم اطمینان از اصول حریم خصوصی باید برای هر آمریکایی نگران کننده باشد.

این نامه به طور خاص در مورد تأمین مالی و تعامل پروژه همیلتون با بخش خصوصی و همچنین برنامه‌های فدرال رزرو برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد خطراتی که CBDC می‌تواند برای حریم خصوصی مالی و آزادی مالی ایجاد کند، بحث می‌کند.

این مهم است که شرکت‌هایی که با پروژه همیلتون درگیر هستند، مزیت رقابتی ناعادلانه نسبت به رقبای فعلی یا آینده دریافت نکنند.

در ماه ژانویه، ایمر لایحه‌ای را ارائه کرد تا فدرال رزرو را از صدور مستقیم ارز دیجیتال بانک مرکزی برای افراد منع کند. او در آن زمان تاکید کرد: "توجه به این نکته مهم است که فدرال رزرو نباید اختیار ارائه حساب‌های بانکی خرده‌فروشی را داشته باشد. "

در اوایل این ماه، بانک فدرال رزرو اولین مرحله آزمایش دلار دیجیتال خود را به نام Project Cedar به پایان رساند.

فدرال رزرو اکنون با ۹ بانک بزرگ در یک "پروژه اثبات مفهوم برای بررسی امکان سنجی یک سیستم پرداخت نظری که تراکنش‌های دارایی دیجیتال را تسهیل می‌کند" همکاری می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده