تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۷۵۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رفع تعهد ارزی لوازم خانگی کاهش می‌یابد؟

‌می‌متالز - وزارت صمت، صادرکنندگان نمونه لوازم خانگی را تشویق می‌کند و پیشنهاد جدیدی برای رفع تعهدات ارزی آن‌ها به بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت ارائه کرده است.

به گزارش می‌متالز، پیشنهاد کاهش تعهدات ارزی صادرکنندگان نمونه لوازم خانگی از سوی وزارت صمت ارائه شد. معاون صنایع عمومی وزیر صمت در این زمینه می‌گوید: پیشنهاد وزارت صمت به بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعهد ارزی صادرکنندگان نمونه لوازم خانگی از ۹۰ درصد به ۸۰ درصد است. به گفته محمدمهدی برادران، صادرات لوازم خانگی از کشورمان در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت صمت، معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی کشورمان توانایی رقابت در بازار‌های داخلی و خارجی را دارند. وی درباره رفع موانع صادرکنندگان لوازم خانگی، گفت: امیدواریم با اجرای این پیشنهاد صادرکنندگان لوازم خانگی در بازار‌های بیشتری حضور یابند.

 پیش از این انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی اعلام کرده بود که کشور‌های همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان از جمله مقاصد صادرات لوازم خانگی ایرانی هستند و به برخی کشور‌ها مثل ترکیه، قطعات هم صادر می‌شود. پیش از این بیشتر صادرات قطعات در حوزه قطعات اجاق گاز، بخاری گازی و ... مثل انواع شیرآلات است. حتی برخی شرکت‌ها شیرآلات را به اروپا، آلمان، انگلستان و فرانسه هم صادر می‌کنند.

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده