تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۷۵۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت فارس:

واحد‌های تولیدی و صنعتی نقش موثر و بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار دارند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت فارس با تاکید بر اینکه واحد‌های تولیدی و صنعتی نقش موثر و بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار دارند، افزود: با اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و تأمین مالی این واحد‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، فرصت‌های شغلی متعددی در استان تثبیت و ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی با ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت، پتانسیل، قابلیت و ظرفیت‌های واحد‌های صنعتی و معدنی استان، گفت: یکی از برنامه ریزی‌ها و اولویت‌های ما جهت تقویت وبهره مندی از ظرفیت‌های شهرستانها، افزایش اشتغال پایدار و تسهیل روند رونق بازار کار نیز تکمیل فرآیند طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است.

مدیرکل صمت فارس با تاکید بر اینکه واحد‌های تولیدی و صنعتی نقش موثر و بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار دارند، افزود: با اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و تأمین مالی این واحد‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، فرصت‌های شغلی متعددی در استان تثبیت و ایجاد می‌شود.

نشست و بررسی مشکلات پروژه‌های نیمه تمام، طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد و ارزیابی طرح‌ها از جنبه فنی، اقتصادی و مالی و شناسایی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی استان فارس با رویکرد آمایش سرزمین و محرومیت زدایی با حضور ایرج موفق نماینده ویژه وزارت صمت، حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و تعدادی ازمدیران عامل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی در سالن کوثر سازمان برگزار شد.

ایرج موفق نماینده ویژه وزارت صمت، اشتغال و سرمایه گذاری را موتور محرک ساماندهی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی دانست و افزود: مسائل و مشکلات تعدادی از واحد‌های صنعتی، معدنی نیمه تمام دراستان فارس مورد بررسی قرار گرفت و جهت به سرانجام رساندن آن‌ها تصمیمات و راهکار و راهبرد‌های عملیاتی اتخاذ شد.

موفق افزود: هدف از حضور در استان‌ها ضمن بازدید پروژ‌ها و طرح‌های صنعتی، معدنی اولویت بندی پروژه‌ها (ارزیابی، بررسی ورفع مشکلات پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام با ارائه تسهیلات، سرمایه در گردش و تامین نقدینگی جهت تامین زیرساخت‌ها، تجهیزات و تکنولوژی و همچنین تهیه بسته حمایتی، تقویتی و تشویقی برای مجریان طرح‌هایی که در مناطق محروم سرمایه گذاری می‌کنند.

دراین جلسه مدیران عامل تعدادی از واحد‌های صنعتی و معدنی و صنایع معدنی در راستای مرتفع شدن مشکلات، افزایش تولید و اشتغال مسائلی از جمله تامین زیر ساخت‌ها، دریافت نقدینگی و تسهیلات را درخواست کردند که تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

درادامه ایرج موفق از پروژه زیرساختی و استراتژیک درحال احداث سیمان خرامه، شرکت گهر فرزانگان (فولاد) خرامه، شرکت بونیز خودرو (تولید انواع کامیونت) در گویم و طرح وتولید شرکت مهندسی سیستم‌های کنترل تکاپو (سیستم‌های کنترل) در شهر صدرا بازید و مشکلات را بررسی کرد.

وی اشتغال و سرمایه گذاری را موتور محرک ساماندهی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی دانست و افزود: مسائل و مشکلات تعدادی از واحد‌های صنعتی، معدنی نیمه تمام دراستان فارس مورد بررسی قرار گرفت و جهت به سرانجام رساندن آن‌ها تصمیمات و راهکار و راهبرد‌های عملیاتی اتخاذ شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده