تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۵۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد آمریکا عملاً وارد رکود شد

‌می‌متالز - دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در برآورد نهایی خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور برای دومین فصل متوالی در سه ماه منتهی به ژوئن کوچک شده است.

به گزارش می‌متالز، دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) روز پنجشنبه در برآورد نهایی خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور برای دومین فصل متوالی در سه ماه منتهی به ژوئن کوچک شده است.

آخرین ارقام منتشر شده درباره اقتصاد آمریکا با معیار‌های این دفتر برای "رکود" از لحاظ فنی مطابقت دارد و این در حالی است که تورم فزآینده و افزایش نرخ‌های بهره بانکی بر هزینه‌ها تأثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، داده‌ها نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا به صورت سالانه در سه ماهه دوم ۰.۶ درصد کاهش یافته که کمتر از کاهش ۰.۹ درصدی گزارش شده اولیه است.

پیش از این، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه اول سال با کاهش ۱.۶ درصدی بدترین عملکرد از بهار ۲۰۲۰ را نشان داده بود.

با این حال، یک معیار جایگزین برای رشد اقتصادی که به عنوان درآمد ناخالص داخلی شناخته می‌شود، در سه ماهه دوم ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

اقتصاددانان در مورد اینکه آیا ایالات متحده وارد رکود شده است یا خیر اختلاف نظر دارند. معمولاً دو فصل متوالی رشد منفی اقتصاد رکود تعریف می‌شود.

برخی از اقتصاددانان و سیاستگذاران ادعا‌های مربوط به رکود اقتصادی اولیه در سال ۲۰۲۲ را رد کرده و به رشد قوی شغل، هزینه‌های مصرف کننده و تولید اشاره کردند.

گاس فاچر، اقتصاددان ارشد گروه خدمات مالی PNC، در یادداشتی که سی‌ان‌ان مشاهده کرد، نوشت: بازبینی سالانه تولید ناخالص داخلی و درآمد ناخالص داخلی نشان دهنده کوچک‌تر شدن اقتصاد ایالات متحده در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به گزارشات اولیه است.

وی با اشاره به بهتر شدن وضعیت در بازار کار، تولید و هزینه، مدعی شد که اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ در حال گذار است و داده‌ها متناقض هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده