تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۷۵۷۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مازندران:

از ظرفیت معادن استان برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده نشده است

‌می‌متالز - استاندار مازندران، معادن را یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد اقتصادی در استان توصیف کرد و گفت که هنوز از این ظرفیت بزرگ برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها به درستی استفاده نشده است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای عالی معادن استان افزود: در ارتباط با وضعیت معادن باید سیاست گذاری جدیدی تعریف و عملیاتی شود تا با فعال کردن معادن، سهم و نقش موثر آنان در رشد اقتصادی استان نیز مشخص شود.

وی بر لزوم تهیه و تدوین طرح سند آمایش معادن استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت معادن باید امکان سنجی شود تا بتوان براساس آن راهکار‌های عملیاتی ارایه کرد.

وی خرید و فروش برخی مجوز معادن در بنگاه‌های معاملات ملکی را یک ضعف بزرگ دانست و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از این پدیده شوم به شدت جلوگیری کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: این استان دارای بهترین و با کیفیت‌ترین معادن سنگ است که در صورت سیاست گذاری درست می‌توان زمینه صادرات آن را نیز فراهم کرد.

حسینی پور گفت: سرمایه گذاران زیادی در مازندران آماده سرمایه گذاری در بخش معادن هستند، اما نبود راهبرد مشخص باعث شده تا از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش به درستی استفاده نشود.

وی ادامه داد: در صورت تهیه طرح جامع معادن، منابع طبیعی و محیط زیست و با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی همراه و همگام با سازمان صمت، نسبت به صدور مجوز جدید اقدام خواهند کرد.

استاندار مازندران گفت: فرآیند جلب و جذب سرمایه گذار بویژه در حوزه معادن باید در اتاق شیشه‌ای انجام شود تا این مهم در کمترین زمان به سرانجام برسد.

حسینی‌پور افزود: میزان بهره وری حاصل از معادن استان باید کاملا مشخص شود تا بتوان بر اساس آن راهکار لازم برای رشد اقتصادی ارایه کرد.

وی ادامه داد: معادنی که سال‌ها مجوز گرفتند و کاری انجام نداده اند باید شناسایی و سرمایه گذاران جدید جایگزین این افراد شوند.

هم اکنون از ۲۶۲ فقره پروانه بهره برداری معدن در مازندران، ۱۳۳ معدن فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران

عناوین برگزیده