تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۵۸۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مازندران:

لزوم برنامه ریزی برای صادرات سنگ معادن مازندران به کشور‌های همسایه خزر

‌می‌متالز - حسینی پور موضوع معادن و تعیین تکلیف آن را مهم دانست و گفت: این استان با برخورداری از بهترین معادن سنگ می‌تواند صادر کننده این مواد معدنی به کشور‌های همسایه دریای خزر باشد.

به گزارش می‌متالز، سید محمود حسینی‌پور شنبه (۹مهر) در جلسه شورای عالی معادن استان، معادن را یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد اقتصادی استان دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد در حوزه‌های معادن سیاست‌گذاری مناسبی انجام شود.

استاندار مازندران بر ظرفیت‌سنجی معادن استان تاکید کرد و افزود: مجوز‌هایی که برای معادن صادر شد و اما در زمان مقرر اجرا نشد بر اساس قوانین باید باطل شده و سرمایه‌گذاران جدید وارد این عرصه شوند.

حسینی پور موضوع معادن و تعیین تکلیف آن را مهم دانست و گفت: این استان با برخورداری از بهترین معادن سنگ می‌تواند صادر کننده این مواد معدنی به کشور‌های همسایه دریای خزر باشد.

وی ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن در استان وجود دارد و در این زمینه باید نسبت به شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت‌ها اقدام شود، افزود: اگر اتاق شیشه‌ای عدالت محور در حوزه معادن ایجاد شود سرمایه‌گذار با رغبت بیشتر به این حوزه ورود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران همچنین خواستار تهیه بسته مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در استان شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه استان مازندران بهترین معادن را به خود اختصاص داده است، افزود: باید استقرار یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای برای ارزیابی وضعیت معادن استان در دستور کار شورای معادن استان قرار گیرد.


وی نظارت مستمر سازمان نظام مهندسی بر فعالیت‌های معادن استان مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بستر‌های فساد از همین مسیر‌ها بسته شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده