تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۷۵۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رکورد های پی در پی تولید در شرکت فولاد هرمزگان

می متالز - در آستانه ایام الله بهمن و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش و نقش آفرینی مجدد فولاد هرمزگان در عرصه تولید هستیم و این بار نیز کارکنان این شرکت موفق شدند رکوردهای جدیدی را در تولید تختال به ثبت برسانند.
ثبت رکورد های پی در پی تولید در شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، مدیر فولاد سازی و ریخته گری مداوم  شرکت فولاد هرمزگان از ثبت رکورد روزانه تولید تختال در این شرکت  خبر داد و گفت: کارکنان سخت کوش و پرتلاش واحد فولاد سازی در تاریخ  25 دیماه 97  با تولید 5 هزار و 904 تن تختال به رکورد جدیدی دست یافتند.

احسان رسولی افزود: رکورد قبلی این واحد در 27/10/96 به میزان 5 هزار و  751 تن تختال محقق شده بود که با رکورد جدید میزان تولید نسبت به رکورد قبلی 154 تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:  این در حالی است که طبق طراحی شرکت سازنده ظرفیت تولید کوره های قوس فولاد هرمزگان بدون در نظر گرفتن توقفات اضطرای و تاخیر روزانه 5000 تن تختال بوده که با این میزان تولید 18 درصد نسبت به ظرفیت اسمی بیشتر تولید شده است که با در نظر گرفتن توقفات اضطراری و تاخیر تعریف شده این میزان افزایش تولید به 30 درصد خواهد رسید.

وی در ادامه از ثبت رکورد تخلیه 47 ذوب در کورهای قوس الکتریکی خبر داد و افزود: با افزایش بهره وری و استفاده بهینه از تجهیزات موفق به ثبت رکورد تخلیه 47 ذوب در کوره های قوس الکتریکی شده ایم که رکورد قبلی در کوره های قوس الکتریکی مربوط به 29/10/96 و به میزان 46 ذوب بوده است.

مدیر فولاد سازی و ریخته گری مداوم  فولاد هرمزگان از اجرای موفق دستور العمل های عملیاتی، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از تجهیزات به عنوان عاملی که بیشترین تاثیر را در کسب رکورد داشتند یاد کرد و افزود: رکوردهای بدست آمده  راه این واحد را در دستیابی به اهداف سالیانه خود هموارتر خواهد ساخت.

وی به سایر عوامل تاثیر گذار در ثبت این رکورد نیز اشاره کرد و گفت: همکاری خوب ناحیه احیا ، تامین پایدار و مطلوب گندله توسط همکاران خرید، تخلیه مناسب ذوب در کوره های قوس الکتریکی آماده بکار بودن جرثفیل های سقفی برای انتقال مذاب، آماده بکار بودن ماشین ریخته گری، گرید و متوسط عرض مناسب، آماده سازی مناسب ذوب از نظر دما و آنالیز و زمان و ارسال به ریخته گری، جمع اوری مناسب و بدون توقف سرباره از دلایل دستیابی به رکورد بوده است.

رسولی ،  با تاکید بر ضرورت تثبیت این شرایط و لزوم دستیابی به رکوردهای بالاتر افزود: با کمک و همدلی همه واحدهای مربوطه می توانیم به شرایط مطلوب تری برسیم.

وی اظهار امیدواری کرد:  با بهینه کردن خطوط تولید امکان افزایش تولید و تحقق رکوردهای جدید به زودی میسر خواهد شد.

مدیر فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان در پایان از تلاش تمامی کارکنان ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مداوم و همکاری واحدهای پشتیبانی و پیمانکاران حاضر در ناحیه و همچنین از حمایت های مدیریت ارشد سازمان و معاون بهره برداری که در تحقق اهداف شرکت همواره مشوق کارکنان بودند تشکر و قدردانی کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد