تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۷۵۷۵۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

ملاک اصلی قضاوت در فضای کسب و کار، صنایع کوچک و متوسط است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عدد مطلق سرمایه گذاری وجود دارد، اما باید دید نتیجه چیست و چرا صنایع کوچک و متوسط ما در این حد مشکل دارند؟ قضاوت اصلی در فضای کسب و کار در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۹ مهرماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: هیچکس بهتر از ما نمی‌تواند فضای کسب و کار را قضاوت کند، زیرا هر روز با بنگاه‌های اقتصادی سر و کار داریم و می‌بینیم چه برخوردی با آن‌ها می‌شود.

وی افزود: علی رغم پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در استان، دو سال قبل ۳۲ هزار ریزش شغلی داشتیم و در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان صورت گرفت و بنا به اعلام مسوولان رسمی، درآمد سرانه خانوار‌های شهری استان کرمان پائین‌ترین رتبه را در کشور دارد و این موارد گویای این است فضای کسب و کار استان مشکل دارد.

طبیب زاده تصریح کرد: عدد مطلق سرمایه گذاری وجود دارد، اما باید دید نتیجه چیست و چرا صنایع کوچک و متوسط ما در این حد مشکل دارند؟ قضاوت اصلی در فضای کسب و کار در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در کرمان به دنبال حل مساله نیستیم و نمونه‌های بسیار زیادی وجود دارد که کار دنبال نشده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مسوول پایش فضای کسب و کار است و هر سه ماه یک بار کار انجام می‌شود، در ادامه عنوان کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از ۲۰ درصد نیاز شرکت‌های بزرگ از داخل استان تامین نمی‌شود و باید شرکت‌ها فرصت بدهند تا صنایع کوچک و متوسط رشد کنند و این مساله را دنبال می‌کنیم.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: در مجموع فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست و باید همه کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده