تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۸۸۵۵۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد:

افزایش سهم و نقش زنان در تصمیمات مدیریتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت بر استفاده از توانمندی‌های زنان در پست‌های مدیریتی تأکید کرد و گفت: با توجه به عملکرد مناسب زنان در ایفای مسئولیت‌های اداری، افزایش سهم و نقش زنان در تصمیمات مدیریتی بیش از این مورد انتظار دولت است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در آیین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در دیدار بانوان این سازمان افزود: ایجاد فضای مناسب همکاری، فرهنگ کار و تلاش، ارتقاء وضعیت مادی و معنوی و تکریم منزلت همکاران، به‌خصوص زنان و مادران شاغل در سازمان و شرکت‌های استانی تابعه همواره در دستور کار بوده و این مهم را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

وی به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز اشاره و اضافه کرد: علی‌رغم تنگنا‌های مالی موجود، تلاش کرده‌ایم با پیمودن مسیر‌های قانونی ممکن، در پرداخت حقوق و دستمزد همکاران در راستای قوانین و مقررات و اسناد بالادستی خللی ایجاد نشود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تلاش و تأکید ما بر استفاده از سرمایه‌های انسانی داخلی این مجموعه و انتصابات بر اساس معیار‌های شایستگی فردی است. به موازات این موضوع سعی داریم زمینه را برای رشد و تعالی بانوان توانمند در مناصب مختلف مدیریتی سازمان و شرکت‌های استانی تابعه فراهم آوریم.

رسولیان همچنین بر جذب و نگهداشت منابع انسانی توانمند و کارشناسان متخصص و حرفه‌ای در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در کنار توجه به سلامت روان، آموزش و ارتقاء شاخص‌های رفاهی بانوان شاغل تأکید کرد.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش ما همواره در راستای مرتفع نمودن مطالبات و خواسته‌های زنان کارآفرین و صنعتگر و همچنین بانوان شاغل در سازمان و شرکت‌های استانی تابعه است.

پروانه رامین افزود: "شبکه سازی" و "توانمند سازی و آموزش" دو محور مهمی است که به منظور ارتقاء زیست بوم بانوان شاغل در سازمان و شرکت‌های استانی و زنان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: "بازاریابی" و "بازارسازی محصولات" زنان صنعتگر و کارآفرین از دیگر محور‌های فعالیت حوزه امور بانوان و خانواده است، و البته با توجه به شرایط کشور، محور جدیدی را با عنوان "الگوسازی" تعریف کرده‌ایم که در این راستا با شناسایی بانوان متخصص و توانمند و به‌هم‌رسانی بانک‌های اطلاعاتی تلاش داریم در راستای الگوسازی گام برداریم.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، توجه به سلامت روانی بانوان شاغل برای ایجاد فضایی پویا و بانشاط را مورد توجه قرار داد و بر اجرای برنامه‌هایی در این حوزه تأکید کرد.

در این نشست، همچنین هریک از بانوان شاغل در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان نیز از زحمات بانوان همکار این مجموعه با اهداء گل و هدایایی تقدیر شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده