تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۵۹۶۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بیشترین رشد قیمت خودرو در ۵ هفته

‌می‌متالز - قیمت خودرو پس از رکوردشکنی دلار در روز گذشته، جدی‌ترین افزایش قیمت از ۵ شهریور را تجربه کرد که عمدتا از سمت خودرو‌های داخلی بود.

به گزارش می‌متالز، صعود قیمت خودرو یک روز پس از آنکه نرخ دلار سقف تاریخی خود را شکست، شدت گرفت. امروز شاخص کل قیمت خودروی بورسان که نوسانات تعدادی از خودرو‌های داخلی و چینی بازار ایران را رصد می‌کند بیشترین رشد از ۵ شهریور یعنی در ۵ هفته اخیر را ثبت کرد. این در حالی بود که قیمت دلار امروز حتی نزولی بود و حدود ۲۵۰ تومان کاهش داشت.

سه خودروی با بیشترین رشد قیمت امروز عبارتند از:

۱- قیمت تارا اتومات که با ۷ میلیون تومان (۱.۱۹ درصد) رشد به ۵۹۵ میلیون تومان رسید.

۲- قیمت کوییک دنده‌ای R با ۲.۵ میلیون تومان (۱.۱۶ درصد) تغییر به ۲۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش یافت.

۳- پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴ میلیون تومان (یک درصد) رشد را تجربه کرد و به نرخ ۴۱۵ میلیون تومان معامله شد.

به طور کلی خودرو‌های داخلی نسبت به چینی به دلیل رُندتر بودن با رشد قیمت بیشتری همراه شده‌اند. به طوری که شاخص قیمت خودرو‌های داخلی ۰.۶ درصد و شاخص قیمت خودرو‌های چینی تنها ۰.۱ درصد افزایش داشت.

البته در صورتی که نرخ ارز عقب‌نشینی محسوسی در هفته‌های آینده نداشته باشد، احتمال همراه شدن خودرو‌های چینی با داخلی در مسیر صعودی وجود دارد. به ویژه آنکه با کمرنگ شدن چشم‌انداز احیای برجام، بسیاری از فعالان بازار خودرو انتظار اجرایی شدن واردات خودرو در آینده نزدیک را ندارند. با این حال، با توجه به برخی سیگنال‌های مثبت اخیر (آزادی دو ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران) شاید همچنان بتوان به واردات خودرو امیدوار بود.

وزارت صمت دیروز خبر داد که آزادسازی واردات خودرو تعلیق نیافته و با تدوین شدن آیین‌نامه اجرایی، بررسی درخواست واردکنندگان خودرو در حال انجام و فرایند واردات آغاز شده است.

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده