تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۷۶۳۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کاهش قیمت شدید خودروهای داخلی در بازار آزاد:

جاده‌مخصوصی‌ها در بازار آزاد یک تا ۱۳ میلیون‌تومان ارزان شدند

‌می‌متالز - بازار خودرو‌های داخلی در روز گذشته هم‌زمان با ریزش نرخ ارز کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. به‌گونه‌ای که این مساله نه‌تن‌ها درمورد خودرو‌های داخلی بلکه در برخی مدل‌های چینی و خارجی نیز تجربه و مشاهده شد.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو‌های داخلی در روز گذشته هم‌زمان با ریزش نرخ ارز کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. به‌گونه‌ای که این مساله نه‌تن‌ها درمورد خودرو‌های داخلی بلکه در برخی مدل‌های چینی و خارجی نیز تجربه و مشاهده شد. البته این کاهش قیمت درمورد برخی خودرو‌های داخلی به‌شدت محسوس بود. جایی که سمند EF۷ دوگانه با ۱۳ میلیون‌تومان افت بها، بیشترین تغییر را در میان خودرو‌های داخلی از آنِ خود کرد. البته باید گفت تغییر نرخ ارز در روز گذشته چندان محسوس نبود که بازار خودرو بخواهد دستخوش تغییرات این‌چنینی بشود، اما به‌هرحال افت بهای ۳۰۰ تومانی نرخ ارز از روز گذشته به‌سقوط قیمت خودرو تا حد زیادی دامن زد. در این میان خودرو‌های لوکس در بازار روز گذشته نه‌تن‌ها افت قیمت را تجربه نکردند، بلکه در برخی مدل‌ها نیز شاهد افزایش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی بودیم. درگروه خودرو‌های داخلی علاوه‌بر سمند EF۷ دوگانه که کاهش قیمت ۱۳ میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کرد، پژو ۴۰۵ SLX با ۱۱ میلیون‌تومان کاهش بها و پژو ۲۰۷ دو رنگ MC نیز با ۸ میلیون‌تومان افت قیمت در بازار بیشترین تغییر را در این گروه خودرویی رقم زدند. همچنین در گروه خودرو‌های چینی نیز شاهد افت بهای ۷ میلیون‌تومانی هایما S۷ پلاس و ۵ میلیون‌تومانی کی‌ام‌سی T۸ بودیم. اما روز گذشته دو خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم برخلاف روند کاهشی بازار افزایش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که بهای تیگو ۷ پرو اکسلنت با این افزایش قیمت به‌یک‌میلیارد و ۳۱۰ میلیون و تیگو ۸ پرو پریمیوم به‌یک‌میلیارد و ۸۷۰ میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز تنها دو خودرو دستخوش تغییر قیمت شدند. جایی که کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش بها با قیمت یک‌میلیارد و ۲۴۰ میلیون‌تومان معامله شد و در سمت دیگر بهای مزدا ۳ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون‌تومان رسید. درمیان خودرو‌های خارجی لوکس نیز تنها دو مدل از برند فولکس‌واگن تغییر قیمت را تجربه کردند. فولکس تیگوان و فولکس پاسات هرکدام با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت در بازار قیمت‌گذاری شدند.

روز گذشته خودرو‌های داخلی افت بهای یک تا ۱۳ میلیون‌تومانی را تجربه کردند و خوشبختانه افزایش قیمت خاصی در این گروه خودرویی مشاهده نشد. در گروه خودرو‌های چینی نیز افت بهای ۲ تا ۷ میلیون‌تومانی را شاهد بودیم و همچنین خودرو‌های تیگو ۷ و تیگو ۸ با افزایش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی مواجه شدند. همان‌طور که ذکر شد، در میان خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز افت بهای ۱۰ میلیون‌تومانی و افزایش قیمت ۵ میلیون‌تومانی را درمورد دو مدل خودرو شاهد بودیم. همچنین درمیان خودرو‌های خارجی لوکس نیز شاهد افزایش قیمت ۵۰ میلیون‌تومانی در برخی مدل‌ها بودیم.

روز گذشته با توجه به‌ریزش نرخ ارز و نوسان آن در کانال ۳۲ هزارتومان، شاهد افت بهای چشمگیر برخی خودرو‌ها بودیم و بر این اساس ارز در بازار روز گذشته با ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان کارش را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند نزولی بهای آن به ۳۲ هزار و ۴۲۰ تومان رسید، در ادامه روز سیر صعودی به‌خود گرفت و نرخ آن به ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان رسید و درنهایت با قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان به‌کارش پایان داد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده