تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۵۹۸۴
سرویس خبر : انرژی

تامین ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز اصفهان با انتقال آب دریا

‌می‌متالز - دوازدهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۳، آب مورد نیاز صنایع و معادن به استان اصفهان خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، در دوازدهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی که با حضور وزیر نیرو و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مجری طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران برگزار شد.

در این جلسه در خصوص خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اعلام شد که عملیات اجرایی این پروژه که در هفته دولت سال جاری آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه رسیده و با اجرای طرح‌های نمک زدایی، شیرین سازی و خطوط انتقال آب، ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز استان اصفهان از طریق خطوط انتقال آب دریا به فلات مرکزی تأمین می‌شود.

وزارت نیرو نیز در این جلسه گزارشی از برآورد هزینه کل برنامه عملیات تأسیسات آبگیری و شیرین‌سازی طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به کریدور شرق، برنامه عملیات اجرای سامانه انتقال آب از دریای عمان به کریدور شرق و پیشرفت روند لوله‌گذاری و اجرای خطوط انتقال آب دریا به استان اصفهان ارائه کرد.

منبع: تابناک(اصفهان)

عناوین برگزیده