تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۲۷۶۰۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مزایده ۱۰۴۰ خودروی خارجی در ۸ بندر و گمرک/ تدوین آیین‌نامه جلوگیری از رسوب کالا

‌می‌متالز - رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰ دستگاه خودرو خارجی مشمول مزایده فروش شدند گفت: این خودرو‌ها در ۸ بندر و گمرک استان‌ها قرار دارند که بیشتر آن در بنادر بوشهر و گناوه است.

به گزارش می‌متالز، عبدالمجید اجتهادی عصر امروز در حاشیه بررسی روند مزایده خودرو‌ها در گمرک بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به خودرو‌های مشمول مزایده اظهار داشت: طبق تصمیم قضائی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب یک‌هزار و ۶۲ خودرو مشمول مزایده فروش اعلام شد، ولی پس از بررسی لازم مشخص شد ۲۲ خودرو آن در ۲ سال ۹۶ و ۹۷ ترخیص شده‌اند و اکنون یک‌هزار و ۴۰ خودرو در لیست مزایده فروش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه تصمیم به مزایده گرفته شد گفت: اگر این تصمیم شجاعانه گرفته نمی‌شد، برای این خودرو‌ها در آینده نزدیک مشکل ایجاد می‌شد و طبق این تصمیم، با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و قضائی مزایده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قیمت پایه این خودرو‌ها را که کارشناسان دادگستری تعیین کرده ۲ هزار و ۳۵ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: افرادی می‌توانند برنده شوند که بالاترین قیمت را نسبت به قیمت پایه کارشناسی پیشنهاد دهند.

اجتهادی با بیان اینکه تمام کیفیت برگزاری این مزایده و سایر شروط آن در پایگاه سازمان اموال تملیکی و تدارکات دولت وجود دارد گفت: تنها مسیر برنده شدن ثبت‌نام در سامانه تدارکات دولت است.

وی زمان بازگشایی پاکت‌های قیمت پیشنهادی را ۱۶ مهر ماه دانست و بیان کرد: خودرو‌ها در بنادر بوشهر و گناوه، بندرعباس، بندر لنگه، اهواز، خرمشهر، نوشهر و جلفا قرار دارد که بیشترین آن در استان بوشهر است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تدوین آیین‌نامه برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات خبر داد و تصریح کرد: با تصویب این آیین‌نامه از رسوب کالا‌های مانند خودرو‌ها و ماشین‌های راهسازی جلوگیری می‌شود.

اجتهادی با بیان اینکه در تعیین تکلیف بقیه کالا‌های رسوبی شتاب خوبی صورت گرفته است گفت: ساماندهی انبار‌ها در حال انجام است و با برگزاری مزایده الکترونیکی به صورت ماهانه تعداد زیادی کالا تعیین تکلیف می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده