تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۷۶۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

ترمز کاهش شاخص‌ها کشیده شد

‌می‌متالز - در جریان نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۲۹۸ واحد (۰.۳۴ درصد) افزایش به رقم ۳۸۱ هزار و ۶۴۸ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲ هزار و ۸۶۸ واحدی (۰.۲۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز شنبه، ۱۶ مهر ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۲۹ هزار و ۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۴ هزار و ۲۲۲ معامله به ارزش یک هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۵ هزار و ۹۲ معامله به ارزش ۸۸۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۴ هزار و ۶۴۱ معامله به ارزش ۷۲۳ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۹ هزار و ۳۵۹ معامله به ارزش ۶۴۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۳۶۵ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۷۲واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۷۶ واحد، شرکت سایپا با ۱۶۶ واحد و شرکت بورس کالای ایران با ۱۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۳۳۷ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۱۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۳۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۹۵ واحد و شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۹۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۶ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۲ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۹۶۲ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۲ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۸.۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۷.۲ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۵.۴ واحد و شرکت پویا زرکان آق دره با ۲.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت آهن و فولاد ارفع غدیر ایرانیان با ۱۲ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳.۸ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲.۳ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده