تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۶۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص هم‌وزن ۰.۸۵ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - در جریان چهارمین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۲۰۵ واحد (۰.۸۵ درصد) افزایش به رقم ۳۷۸ هزار و ۹۰۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۹ هزار و ۶۶۲ واحدی (۰.۷۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۹ مهر ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۵۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه غذایی بجز قند در جریان معاملات امروز با ۱۳ هزار و ۹۵۶ معامله به ارزش یک هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۲۲ هزار و ۲۲۴ معامله به ارزش یک هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۴۹۹ معامله به ارزش یک هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۴ هزار و ۹۳۳ معامله به ارزش یک هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۱۳ هزار و ۳۹۷ معامله به ارزش یک هزار و ۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۵۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۸۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۷۳ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۳۹۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۳۱ واحد، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۱۷ واحد، شرکت لامپ پارس شهاب با ۱۶ واحد، شرکت سیمان خزر با ۱۴ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۹ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۴۲ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۶۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۰ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۰ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷.۶ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۷ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۰.۹۲ واحد، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود با ۰.۸۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۰.۸۳ واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۰.۴۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی با ۰.۴۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده