تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۶۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

صعود دسته جمعی شاخص‌های منتخب بورسی

‌می‌متالز - در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۹۱ واحد (۰.۳۷ درصد) افزایش به رقم ۳۸۰ هزار و ۲۷۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶ هزار و ۲۰۵ واحدی (۰.۴۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز چهارشنبه، ۲۰ مهر ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه غذایی بجز قند در جریان معاملات امروز با ۱۳ هزار و ۲۴۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۲۱ هزار و ۲۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۹ هزار و ۴۰۲ معامله به ارزش یک هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۵ هزار و ۹۰۰ معامله به ارزش یک هزار و ۸۸ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۱ هزار و ۷۲۳ معامله به ارزش ۹۴۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۸۱۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۵۶ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۵۶۵ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۷ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۳ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۵۳ واحد، شرکت پالایش فت اصفهان با ۵۰ واحد و شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۰ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۵ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۱ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۶ واحد و شرکت پتروشیمی مارون با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت لاوان با ۶.۶ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۳.۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۲.۶واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۲.۳ واحد و شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده