تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۷۶۲۶۳
سرویس خبر : محیط زیست

آلایندگی صنایع بزرگ کرمانشاه به صورت آنلاین رصد می‌شود

‌می‌متالز - معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: صنایع بزرگی همچون سیمان و پتروشیمی از نظر آلایندگی به صورت آنلاین رصد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فرحناز اقبالی، با اشاره به آلایندگی واحد فروآلیاژ شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: به محض اینکه از عدم کارایی سیستم فیلتراسیون این واحد مطلع شدیم اخطاریه صادر شد و ظرف زمانی برای رفع مشکل مشخص شد، اما متأسفانه واحد موفق به احراز استاندارد‌ها نشد.

وی عنوان کرد: به دنبال اتمام مهلت درخواست شده برای رفع نقص کار‌های حقوقی را آغاز کردیم و نامه‌ای به دادستانی صادر کردیم و این واحد در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت که باید از ادامه فعالیت واحد جلوگیری شود، اما محیط زیست اجازه تعطیلی هیچ واحدی را ندارد.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استدلالی که این واحد نسبت به سیستم فیلتراسیون داشته این است که امکان تهیه فیلتر نداشته، اما ثبت سفارش انجام شده و فرصتی برای دریافت سفارش خواسته شد و اواخر هفته گذشته نامه‌ای به اداره واصل شده که سیستم نصب شده و در حال فعالیت است و این هفته از این واحد بازدید می‌شود.

وی افزود: واحد‌های بزرگی همچون سیمان و پتروشیمی به اداره کل و مرکز پایش کشوری متصل هستند و به صورت آنلاین خروجی‌ها در حال رصد هستند و اگر آلایند داشته باشند اخطاریه برای آن‌ها صادر می‌شود.

اقبالی با اشاره به اینکه غیر از فروآلیاژ یکی دو واحد بزرگ آلاینده در استان وجود دارد که به صورت مقطعی است عنوان کرد: یک واحد دیگر نیز فرصت گرفته و به سرعت در حال رفع نقص سیستم تصفیه است، اما تاکنون اقدام مؤثری مشاهده نشده است و تداوم آلایندگی به دادستان اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده