تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۷۴۴۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
معاون محیط زیست کرمانشاه:

"فروآلیاژ" رفع آلایندگی کرد

‌می‌متالز - چندی قبل دو واحد صنعتی آلاینده در شهرستان اسلام آبادغرب شامل فروآلیاژ و خمیرمایه به دلیل ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و اعتراضاتی که از سوی مردم شده بود، از سوی محیط زیست استان اخطار دریافت کردند.

به گزارش می‌متالز، بازه زمانی مشخصی برای این دو واحد در نظر گرفته شد و ملزم شدند در این زمان مشخص نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و حالا با گذشت حدود دو ماه از صدور اخطار برای این واحدها، معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت این دو واحد پرداخت.

فرحناز اقبالی کلهر با بیان اینکه کارخانه خمیرمایه اسلام آبادغرب همچنان با وجود آلایندگی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: اما کارخانه فروآلیاژ سیستم فیلتراسیون را نصب کرده و فعلا آلودگی از آن گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه کارخانه خمیرمایه همچنان خروجی پساب آلاینده دارد، ادامه داد: با توجه به تداوم این آلایندگی، محیط زیست موضوع را به دادستانی برای اعمال تصمیم اعلام کرده و آنچه که مربوط به ما بود را انجام دادیم و مابقی کار دیگر در اختیار محیط زیست نیست.

معاون محیط زیست استان افزود: اگرچه مقرر بود این واحد تا زمانی که رفع آلایندگی انجام دهد با یک سوم ظرفیت کار کند، اما همچنان با تمام ظرفیت در حال فعالیت است.

اقبالی خاطرنشان کرد: مقرر شده تسهیلاتی صرفا برای تکمیل تصفیه‌خانه کارخانه خمیرمایه به آن اختصاص داده شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد این واحد اقداماتی را نیز آغاز کرده و کار‌ها را سرعت بخشیده، اما هنوز خروجی آن استاندارد نیست و تا زمانی که استاندارد پساب خروجی آن محرز نشود، همچنان این واحد آلاینده محسوب می‌شود.

وی درباره کارخانه فروآلیاژ نیز عنون کرد: این واحد خروج ذرات آلاینده داشت که خوشبختانه سیستم فیلتراسیون را خریداری و نصب کرده و فعلا با گذشت نزدیک به یک هفته از نصب این سیستم، آلایندگی گزارش نشده است.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اندازه‌گیری خروجی این واحد باید با حضور آزمایشگاه معتمد و محیط زیست انجام شود تا بتوان عدم آلایندگی این واحد را تایید نهایی کرد، یادآور شد: این کار به زودی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده