تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۸۳۲۴
سرویس خبر : انرژی

تفاهم نامه ۳۰ ساله «فولاد» برای خرید پساب شهرستان مبارکه!

‌می‌متالز - رئییس شورای شهر مبارکه گفت: متأسفانه فولاد مبارکه طی یک تفاهمنامه برای مدت ۳۰ سال کامل پساب مبارکه را خریداری کرده و شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز را آبیاری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمد ایرانپور با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز هر نفر در شهر مبارکه ۴۶.۵ مترمربع است، اظهار کرد: این سرانه با توجه به آلایندگی صنایع در مبارکه در نظر گرفته شده که نسبت سایر شهر‌ها بیشتر است.

وی احمدی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: توجه به بافت شهر و محله‌محوری در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مورد توجه جدی قرار گرفته و سهم محلات مختلف مشخص شده است.

احیای بافت فرسوده «اسماعیل ترخان»

وی تصریح کرد: اعتبارات عمرانی سال‌جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان است که ۴۴ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است. احیای بافت فرسوده و تصویب طرح تاریخی محله اسماعیل‌ترخان به عنوان یکی از مطالبات مردمی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

شهردار مبارکه با اشاره به بافت هشت هکتاری محله اسماعیل‌ترخان، افزود: از ۱۰ سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای این بافت تاریخی انجام نشده بود، در حال حاضر طرح تفصیلی برای این محله تهیه و تصویب شده است که امیدواریم در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ بتوانیم مصوبه خوبی داشته باشیم.

بودجه‌های عمرانی صرف هزینه و حقوق کارکنان شهرداری می‌شود

احمدی با بیان اینکه اداره ارزان شهر‌ها یکی از سرفصل‌های درآمد پایدار است، اضافه کرد: در چنین شرایطی بودجه‌ای که باید صرف پروژه‌های عمرانی شود، صرف هزینه‌ها و حقوق کارکنان شهرداری می‌شود.

شهردار مبارکه در خصوص زمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری، اظهار کرد: تکمیل ۲۵ پروژه در دستور کار شهرداری قرار دارد و اولویت با اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده است.

در ادامه محمد ایرانپور، رئیس شورای شهر مبارکه با اشاره به اینکه این شهر ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد که سرانه هر فرد ۴۶ مترمربع است، افزود: سرانه فضای سبز این شهر بالاتر از حد استاندارد است و با وجود این به دلیل صنعت بزرگ فولاد و تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل و نقل نیاز است که توسعه فضای سبز پیشرفت خوبی داشته باشد.

فولاد مبارکه پساب فاضلاب مبارکه را برای ۳۰ سال خرید

ایرانپور با بیان اینکه در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی برای نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه شدیم، درباره استفاده از اب‌های خاکستری برای فضای سبز شهری، گفت: فولاد مبارکه طی یک تفاهمنامه برای مدت ۳۰ سال کامل پساب فاضلاب شهری مبارکه را خریداری کرده و شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز را آبیاری می‌کند.

ایرانپور افزود: طی یک مصوبه در استان در پنج سال گذشته بر اساس نزدیکی شهرستان به صنایع فولاد و سرانه جمعیتی یک سهمی را به شهرداری‌ها اختصاص می‌دهند و سعی می‌شود از این اعتبارات تحت عنوان عوارض آلایندگی در راستای توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی هزینه شود.

وی در خصوص دو پروژه کلان شهر مبارکه گفت: دو پروژه پل وحدت و قطار بین شهری اصفهان و مبارکه دو برنامه اصلی شهر مبارکه هستند که با مشارکت شرکت قطار شهری اصفهان و فولاد مبارکه انجام می‌شود و شهرداری مبارکه نیز در این بخش مشارکت دارد.

منبع: خبرآنلاین

عناوین برگزیده