تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۷۶۳۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
وزیر صمت مطرح کرد؛

کمبود زمین برای فعالیت‌های تولیدی صنعتی در شمال کشور

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در استان شمالی کشور کمبود زمین برای فعالیت‌های تولیدی صنعتی داریم.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت تولیدی دیگ و مشعل آب بند بابل اظهار داشت: در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در استان شمالی کشور کمبود زمین برای فعالیت‌های تولیدی صنعتی داریم.

وی ادامه داد: طبق مقررات ما آن زمین‌هایی که به اندازه کافی در خدمت تولید کننده بود و فعال نشدن را پس می‌گیریم و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در یک سال گذشته حدود ۳۵ هکتار زمین در مازندران از شرکت‌های تولیدی غیرفعال پس گرفته شد و برخی از این منابع دارای زیر ساخت هستند که رها شده هستند و با سرمایه گذار جدید به چرخه تولید برخواهند گشت.

وی همچنین تمرکز وزارت صمت را در اشتغال دانست و افزود: در سال ۱۴۰۱ تمرکز ما در زمینه اشتغال و تولید هست که خوشبختانه در حال رشد هست و برای اشتغال چند این مسئله باید حل شود.

فاطمی امین با بیان اینکه اولین مشکل، سرمایه درگردش هست که اخیراً تفاهم نامه ایی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به منظور نوسازی واحد‌های تولیدی و هم برای سرمایه در گردش برای سرمایه گذاری امضا شد.

وی از منابع هزار میلیارد تومانی سرمایه در گردش خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی شده ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحد‌های تولیدی، این تفاهم‌نامه که شکل گرفته زودتر اجرایی و زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: اکثر واحد‌های تولیدی مشکل سرمایه در گردش دارند از جمله واحد تولیدی آب بند که در آن حضور داریم هم بازار دارند امکان تولید دارند اگر منابع زودتر در اختیار آنان قرار بگیرد به رشد تولید و اشتغال و حل مشکل شرکت‌های تولیدی می‌تواند خیلی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اراضی صنعتی هوشمند و الکترونیکی می‌شود، گفت: امسال ۷۰۰ هکتار از اراضی راکد بازپس گیری شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده