تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۷۶۲۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وزیر صمت: واگذاری ۵ هزار معدن کشور به بخش خصوصی تا ۳ ماه آینده

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری ۵ هزار معدن به بخش خصوصی در قالب مزایده در سه ماه آینده خبر داد و گفت: این اقدام سبب فعال شدن خیلی از این معادن در کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه بازدید از معدن رضی رامیان در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط معادن کشور، اظهارداشت: در حوزه معدن در کشور یک عقب ماندگی‌ها و چالش‌هایی داریم. اصلی‌ترین چالش در این حوزه مربوط به اکتشافات است که این کار در سال‌های گذشته به درستی انجام نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ما برای این موضوع از مهر سال قبل در همه مناطق یک و دو کشور به لحاظ اولویت زمین‌شناسی کار اکتشافات را آغاز کردیم.

فاطمی امین همچنین اشاره‌ای به واگذاری ۵ هزار معدن به بخش خصوصی در قالب مزایده در سه ماه آینده خبر داد و گفت: این کار سبب فعال شدن خیلی از این معادن در کشور می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به همان مناطق هم گفت: باید بخشی از درآمد معادن به دولت پرداخت شود و از این میزان ۱۵ درصد آن به همان منطقه باید اختصاص پیدا کند که این موضوع در گذشته در حد ۲ تا ۳ درصد بود، اما امسال مصوب شد و کل ۱۵ درصد در اختیار استانداری است تا در همان مناطق اختصاص پیدا کند.

ثبیت اقتصاد کشاورز و توسعه بخش صنعت با توسعه کشت قراردادی در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عصر امروز در حاشیه بازدید از ۲ واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشت قراردادی می‌تواند در تثبیت اقتصاد کشاورز و توسعه بخش صنعت تاثیرگذار باشد.

سیدرضا فاطمی‌امین با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی و فرآوری بخش کشاورزی به عنوان راهکار حمایت از کشت انواع محصولات اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، توسعه کشت قراردادی است.

وی اظهار کرد: در برخی از صنایع تولیدی حمایت از اقتصاد کشاورزی اتفاق افتاده و این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گلستان را دارای اقلیم و خاک مناسب برای کشاورزی دانست و افزود: زراعت پنبه یکی از مزیت‌های این خطه به شمار می‌رود که به دلایل مختلف کشت آن طی دهه‌های گذشته کاهش یافته و نیازمند توجه بیشتر است.

وی با قدردانی از حمایت مسوولان گلستان برای بهره‌برداری از واحد تولیدی الیاف پنبه در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول گفت: این طرح تولیدی در راستای حمایت از کشت قراردادی کشاورزی اجرا شده و در مدت زمان ۲ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. واحد تولیدی الیاف پنبه در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول ۲۳۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد و ظرفیت تولید ۵ هزار تن نخ صددرصد پنبه‌ای را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده