تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۲۰
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۶۳۹۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بیش از ۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید اصفهان ساخته می‌شود

‌می‌متالز - مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۵ هزار و ۵۹۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن این استان در شهر‌های جدید بهارستان، فولاد شهر و مجلسی ساخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قاری‌قرآن روز شنبه افزود: ۱۶۸ هزار و ۳۷۱ از مجموع ۲۰۳ هزار ۹۶۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن نیز در سایر شهر‌های استان اصفهان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تا چهار سال، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند و برنامه استان اصفهان در این زمینه معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است و بر این اساس در سطح استان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۲۲ واحد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به‌صورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار است و در زمان حاضر برای بیش از ۹۱ هزار واحد در این استان زمین تامین شده است.

وی اضافه کرد: تامین مسکن مورد نیاز برای متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا نزدیک‌ترین مجاور با امکان تامین زمین، انجام می‌شود.

قاری قرآن خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بر اساس ثبت نام‌های انجام شده، در استان اصفهان بیش از ۴۲۲هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح هستند که تا کنون افزون بر ۱۳۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.

وی بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به این طرح تاکنون برای بیش از ۱۶ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و پی ریزی بیش از ۱۰ هزار واحد انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: همچنین اسکلت و سقف بیش از پنج هزار واحد ساخته شده و سفت کاری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است، افزود: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده تمام اراضی این طرح نزدیک شهر‌ها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمامی کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است و از کلیه شرایط لازم برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده