تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۷۶۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

گلایه معاون استاندار چهارمحال و بختیاری از گردش مالی واحد‌های تولیدی بزرگ در خارج از استان

‌می‌متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: حساب‌های بانکی و گردش مالی واحد‌های تولیدی بزرگ در استان از جمله کارخانه سیمان، پتروشیمی و فولاد در خارج از استان است، در حالیکه از خدمات و زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند، اما هیچ منفعتی برای استان از این گردش مالی حاصل نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم منزوی ۱۶ مهرماه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی باید پیش‌بینی خود را از صادرات محصول از استان در ۶ ماهه آینده ارائه دهند، اظهار کرد: برای اینکه آمار واقعی باشد، باید همپوشانی بین دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمار وجود نداشته باشد، برای مثال آماری که توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صادرات توسط تعاونی‌ها ارائه می‌شود، نباید توسط اداره صمت ارائه شود، حتی اگر این تعاونی صنعتی باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: بازار‌های کشور روسیه برای صادرات محصول از ایران بسیار مناسب است، باید از طریق وزارت امور خارجه مقدمات مورد نیاز برای صادرات محصول پیگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین آب پایدار برای پایانه صادراتی در شهرستان خانمیرزا حائز اهمیت است، گفت: باید شرکت آب منطقه‌ای اقدامات لازم را برای انتقال آب بدون قطعی و پیش‌شرط از آب‌های سطحی انجام دهد.

منزوی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری چند صرافی مجوز تامین ارز برای واردکنندگان و صادرکنندگان را اخذ کرده‌اند، خاطرنشان کرد:، اما این صرافی‌ها تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند، باید اداره‌کل اقتصاد و دارایی این صرافی‌ها را تعیین تکلیف کند، یک صرافی برای فعالیت اعلام آمادگی کرده است که می‌توان براس سنجش آمادگی چند بازرگان را برای تامین و انتقال ارز به کشور‌های خارجی به وی معرفی کرد، همچنین دستورالعمل نحوه فعالیت صرافی‌ها به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ارسال شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: حساب‌های بانکی و گردش مالی واحد‌های تولیدی بزرگ در استان از جمله کارخانه سیمان، پتروشیمی و فولاد در خارج از استان است، در حالیکه از خدمات و زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند، اما هیچ منفعتی برای استان از این گردش مالی حاصل نمی‌شود.

وی در خصوص سایت wtt به‌منظور افزایش صادرات صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: اطلاع‌رسانی برای شرکت صادرکنندگان در دوره آموزشی اطلاع‌رسانی شود، همچنین نحوه شرکت واحد‌های تولیدی استان در نمایشگاه‌های مجازی و بازاریابی بیان شود.

منزوی افزود: ایجاد دفتر نمایندگی وزرات خارجه در چهارمحال و بختیاری جهت کمک به مباحث صادرات در استان از ضرورت‌ها است و باید این مساله مورد پیگیری قرار بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: برای ارسال برخی محصولات کشاورزی از جمله بادام، فلفل دلمه‌ای و سیب‌زمینی از طریق گمرک استان نیازمند یکسری زیرساخت برای بسته‌بندی و آزمایشگاه‌های معتبر هستیم که باید این مسئله مورد پیگیری قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده