تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۶۴۰۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

آجر نسوز ساختمان و بررسی مشخصات فنی آن

‌می‌متالز - امروزه بیش از پیش در کنار استحکام، به ظاهر و زیبایی ساختمان اهمیت داده می‌شود، که لازمه آن استفاده از متد‌های مختلف در نما می‌باشد

به گزارش می‌متالز، نمای ساختمان مهم‌ترین قسمت از ساختمان محسوب می‌شود، زیرا د راولین نگاه نمای ساختمان به چشم می‌آید، به همین دلیل طراحان ساختمانی زمان زیادی را برای طراحی و انتخاب نما می‌گذارند نمای بیرون ساختمان انواع و اقسام مختلفی دارند، نما آجر نسوز ساختمان طرح انگلیسی یکی از آنهاست، تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

وجود شومینه در منازل از زمان‌های بسیار قدیم رایج بوده و امروزه نیز با پیشرفته شدن و وجود وسایل گرمایشی مثل کولر گازی، شومینه‌ها هنوز هم علاقمندان خاص خود را دارد، از آنجایی که میزان حرارت شومینه به ۵۰۰ درجه هم می‌رسد بهترین انتخاب برای نمای آن نمای آجر نسوز است و پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره آجر نسوز مثل قرمز، قهوه‌ای و یا مشکی استفاده کرد، زیرا به مرور دوده حاصل از سوختن در آن جمع می‌شود و اگر از رنگ روشن استفاده کنید نمای جالبی نخواهد داشت. تنوع در نما‌های ساختمانی بسیار زیاد است و می‌توان از یک نوع نما و یا ترکیب دو یا چند نما برای زیبایی هر چه بیشتر نما استفاده کرد به عنوان مثال برای نمای یک ویلا یا ساختمان می‌توان برای نما آجر نسوز و سنگ را در کنار هم به کار برد و از نتیجه چشمگیرش لذت برد برای مشاوره و راهنمایی درباره خرید و یا انتخاب بهترین نوع آجر نما نسوز برای مصارف مختلف همین الان با کارشناسان آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید.

آجر نسوز ساختمان

ابتدا ببینیم آجرنما چیست؟ به انواع خشت‌هایی که در نمای ساختمان استفاده می‌شود آجرنما گفته می‌شود آجر نسوز ساختمان نوعی آجر مدرن به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر در نما‌های ساختمانی استفاده می‌شود و از لحاظ کیفیت جزو بهترین نوع آجر‌ها شناخته می‌شوند، این نوع آجر نسوز نما از خاک نسوز و خاک چینی با ساختاری متراکم تولید و در بازار داخلی عرضه می‌گردد.

آجر نسوز ساختمان و بررسی مشخصات فنی آن
این نوع آجر‌ها ابتدا مورد مصارف صنعتی، پاتیل‌ها و کوره‌های ذوب قرار داشت، اما با گذشت زمان توانست نظر طراحان ساختمانی را به خود جلب کند و در نما‌های داخلی خارجی ساختمان‌ها مورد مصرف قرار گیرد. آجر نسوز ساختمان که در نما ساختمان استفاده می‌شود خود انواع متفاوت و رنگ‌های گوناگونی دارد برای انتخاب بهترین نوع و کیفیت آن و نسبت به سلیقه شخصی می‌توانید ابتدا انواع عکس آجر پازلی نسوز نما ساختمان را ببینید و مقالات موجود درباره آن را بخوانید و با توجه به نظر کارشناسان یکی را انتخاب نمایید، مهمترین ویژگی این نوع آجر‌ها مقاوم بودنشان در برابر حرارت و تغییر دما و مواد شیمیایی می‌باشد به همین علت از آن‌ها به عنوان پوشش درونی کوره‌های صنعتی و شومینه‌های خانگی و هر جا که دمای بالایی داشته باشد استفاده می‌گردد.

آجر نسوز آذرخش

کشور ما جز آن دسته از مناطق که مواد معدنی فراوانی دارد و از این رو تولید انواع آجر نسوز به صورت عمده انجام می‌شود که یکی از آن‌ها آجر نسوز آذرخش کرمان می‌باشد که این مرکز نیز دارای نمایندگی بوده و محصولات خود را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

آجر نسوز ساختمان و بررسی مشخصات فنی آن
مواد اولیه‌ای که در ساخت آجر نسوز آذرخش به کار می‌رود انواع کانی‌ها و پوکه‌های معدنی هستند که این محصولات در برابر حرارت بالا مقاومت خیلی زیاد دارند به نام محصولات نسوز معرفی می‌شوند این محصولات نسوز در برابر حرارت ساختار فیزیکی و شیمیایی خود را از دست نمی‌دهند و یک محصول مناسب برای تولید انواع آجر‌های نسوز به حساب می‌آیند. این نوع از آجر‌ها انواع مختلفی دارند، زیرا آن‌ها دارای ساختار و مواد اولیه متنوعی هستند و سطح مقاومت آن‌ها نیز مختلف می‌باشد این محصول کیفیت بالایی دارد که در کوره‌های ذوب از آن‌ها به عنوان یک عایق استفاده شده است و کارایی خوبی را برای این مورد نشان داده است این آجر‌ها انواع مختلفی، چون آجر نسوز سیلیس، آجر نسوز ویژه، آجر اکسید کروم، زیرکونیوم و ... که با توجه به نوع مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آجر‌های نسوز در ابعاد متنوعی وجود دارد که در شکل‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد این آجر‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد که در ادامه به بررسی این ویژگی می‌پردازیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده