تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۷۷۸۰۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تولید آجر نسوز مازندران لنگ سوله ۶۰۰ متری

‌می‌متالز - کارآفرین تولید کننده آجر نسوز در مازندران، گفت: برای تولید و راه‌اندازی مجموعه آجر نسوز دربه در دنبال یک سوله ۶۰۰ متری هستم.

به گزارش می‌متالز، نمایشگاه سازمان بسیج علمی و پژوهشی فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌های علمی و پژوهشی استان مازندران بوده است.

در لابه‌لای این قابلیت‌های علمی تولید کننده‌ای بود که علاوه برای تمرکز بر تولیدات بر پایه‌ای علمی انتظارات و توقعاتی از مسوولان اجرایی استان مازندران داشته است.

وی در ابتدای مصاحبه درباره روند تولید و قابلیت‌های محصولش اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید آجر نسوز فعال هستم که این آجر قابلیت‌های متفاوت‌تری دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه یادآور شد: پایان نامه دکتر بنده در ارتباط با آجر نسوز است، با استفاده از علم نانو مواد، نانو ذرات آنتوسیک این آجر‌ها تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه تولیدات کشور کفاف نیازمندی‌های داخلی را نمی‌دهد، افزود: بسیاری از تولید کنندگان در بخش‌های مختلف این محصول را وارد می‌کنند در صورتی که در استان مازندران تکنولوژی و دانش آن وجود دارد.

زندی در پاسخ به این سئوال که برای تولید انبوه چه اقداماتی انجام دادید، گفت: در این بخش نیاز به حمایت‌های مسوولان استانی داریم.

زندی یادآور شد: قابلیت تولید در این مجموعه وجود دارد، تکنولوژی لازم برای ادامه روند کار را در اختیار داریم تنها برای اجرای کار نیاز به مکان اجرای طرح داریم.

وی با اعلام اینکه انتظار داریم که رسانه‌ها نسبت به این موضوع حساس باشند، افزود: در یک مجموعه شهرک صنعتی برخی افراد داری نفوذ وارد شده و نسبت به خرید و فروش ملک اقدام می‌کنند.

این تولید کننده، ادامه داد: شهرک صنعتی محل تولید است، چرا در شهرک صنعتی واحد تولیدی مناسبی فعالیت نمی‌کند.

زندی اضافه کرد: شهرک صنعتی ساری ساری قابلیت‌های مناسبی در بحث دسترسی به فرودگاه، راه آهن، دریا و ارتباط جاده‌ای دارد، اما به دلیل ضعف حمایت‌ها به کارکرد واقعی خویش نرسیده است.

وی برخی چالش‌های موجود در استان، افزود: وقتی برای دریافت مجوز‌ها به این ارگان‌های متولی تولید مراجعه می‌کنیم با پاسخ سرد متولیان امر مواجه می‌شویم.

این کارآفرین درباره میزان ظرفیت تولید، گفت: در حال حاضر ظرفیت یک میلیون قالب در سال را داریم و میزان تولید ما بستگی به میزان تجهیزات دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه محمد باقر در پاسخ به این سئوال که محصول تولیدی فعلی شما تا چه اندازه قابل رقابت با مشابه خارجی است، گفت: خیلی. حاضر هستیم محصول تولید شده خودم را با نمونه‌های خارجی در یک آزمایشگاه بی‌طرف تست شود.

وی با اعلام اینکه در صورت داشتن سوله در حال حاضر برای شروع برای پنجاه نفر ایجاد اشتغال می‌شود، افزود: در فاز دوم این طرح امکان ایجاد شغل برای ۱۱۰ نفر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده