تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۶۴۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد:

رشد ۱۷۱ درصدی افزایش سرمایه از سود انباشته و ارسال الکترونیکی سهام حق تقدم

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از رشد ۱۷۱ درصدی افزایش سرمایه‌ها از سود انباشته و پیگیری ارسال الکترونیکی سهام حق تقدم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وحید روشن قلب با اشاره به مشوق‌های مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق پیشنهاد سازمان بورس، مالیات سود تقسیم نشده شرکت‌ها که به حساب سرمایه منتقل شود، صفر بوده که منجر شده طی ۶ ماه اول سال ۶۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از سود انباشته انجام شود که ۱۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه بیشتر بود.

وی افزود: برنامه‌هایی هم برای تسهیل و کاهش زمان افزایش سرمایه از طریق مطالبات و آورده نقدی وجود دارد که با توجه به زیر ساخت‌های سامانه سجام و مجوز برنامه توسعه ششم درحال فراهم سازی است. اقدامات اولیه برای طراحی زیرساخت‌ها و نرم افزار‌ها در سازمان و شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: ارسال الکترونیکی سهام حق تقدم با مزایایی، چون کاهش زمان و هزینه و دقت در مراحل نهایی است، اما نیاز به دائمی شدن قانون دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

روشن قلب با اعلام اینکه مجوز تاسیس شرکت سهامی عام که سال ۹۹ تنها دو مورد بود، اما سال گذشته به شش مورد رسید، گفت: اولین مجوز تاسیس شرکت‌های عام پروژه هم در سال جاری صادر شد. همچنین انتشار اوراق بدهی شرکت‌های غیر دولتی در بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۲۰ درصدی رسیده و تا نیمه مهر به ۲۲.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده