تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۶۶۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد کارگران سیمان بهبهان به عدم تبدیل وضعیت

‌می‌متالز - جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت سیمان بهبهان خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود شدند.

به گزارش می‌متالز، منابع کارگری در خوزستان از توقف کار تعدادی از کارگران پیمانکاری کارخانه «سیمان بهبهان» از روزگذشته خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند به دلیل آنکه وعده‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی کارگران به نتیجه نرسیده است، از روز یکشنبه کار در کارخانه را محدود کرده‌اند.

کارگران با اشاره به بحث بی‌توجهی کارفرما در بحث تبدیل وضعیت استخدامی خود گفتند: بیش از هزار کارگر در کارخانه سیمان بهبهان مشغول کارند که بر اساس مجوزی که از چند سال پیش از سوی هیات مدیره هلدینگ کارخانه برای تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران پیمانکاری صادر شده است، قرار بود همه ما کارگران از حالت قرارداد با پیمانکار خارج و به صورت قرارداد مستقیم استخدام شویم که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

کارگران سیمان بهبهان اظهار داشتند: هر چندسرنوشت این واحد تولیدی به اندازه‌ای برایمان مهم است که نمی‌خواهیم هیچ لطمه‌ای به محل کارمان وارد شود، اما بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار انتظار داریم مدیرعامل پس از این مدت ما کارگران پیمانکاری را به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت کند.

به گفته کارگران تبدیل وضعیت کمک می‌کند که «به صورت کلی» از بدعهدی پیمانکاران در بروزرسانی دستمزد و حق بیمه‌های خود رها و یکسره با کارفرما طرف حساب شوند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده