تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۷۶۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی، تولید و صادرات است

‌می‌متالز - شافعی گفت:مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید، در بحث تولید، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، نرخ ارز، مالیات و عوارض بسیار مهم است.

به گزارش می‌متالز، «غلامحسین شافعی» امروز (۲۰ مهر) در در چهارمین گردهمایی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید، در بحث تولید، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، نرخ ارز، مالیات و عوارض بسیار مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که در تولید کشور عقب ماندگی تاریخی حکمفرماست ادامه داد: فرسودگی ماشین آلات و قدیمی بودن فناوری از جمله مشکلات در این عرصه است و بسیاری از منابعی که به موضوع خود اشتغالی اختصاص پیدا می‌کند به نوعی هدر دادن منابع است و برای حمایت از تولید و اشتغال باید شیوه درست و مناسب پیدا کنیم.

وی گفت: در بخش صادرات نیز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است و از جمله آن‌ها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست به عنوان نمونه در مرز‌ها برای صادرات، مدیریت واحد وجود ندارد.

شافعی افزود: در دهه آینده، آسیا، به مرکز قدرتمند اقتصاد دنیا تبدل خواهد شد و ایران نیز موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد که اگر از الان برنامه ریزی کنیم اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند در غیر این صورت عقب افتادگی چندین برابر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به منابع آبی کشور گفت: طبق گزارش سه سازمان معتبر بین المللی اگر با همین وضعیت به پیش برویم طی ۲۵ سال آینده به جز در ۱۵ درصد خاک این سرزمین امکان زندگی نخواهد بود و فقط ۱۰ سال فرصت داریم تا خطر را رفع کنیم و این خطر رفع شدنی است.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده