تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۷۶۹۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری شرکت آسان آلومینیوم (Assan Aluminium) در ایالات‌متحده

‌می‌متالز - شرکت ترک آسان آلومینیوم (Assan Aluminium)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم نورد تخت در جهان، اعلام نموده که با صرف ۴۶۰ میلیون دلار هزینه، واحد تولیدی جدیدی را در ایالات‌متحده راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت آسان آلومینیوم زیرمجموعه هلدینگ کیبر (Kibar Holding) است. به‌گفته علی کیبر مدیریت این هلدینگ، پس از تکمیل این واحد تولیدی، ظرفیت تولید این مجموعه ۱۲۰ هزار تن در سال خواهد بود.

قرار است این واحد براساس استاندارد‌های مرسوم در ایالات‌متحده بنا گردد و نیاز‌های داخلی آن‌ها را تأمین نماید. علاوه بر پروژه فوق، شرکت آسان به‌دنبال بررسی پتانسیل بهره‌برداری از منابع مینرالی و انرژی آفریقا نیز می‌باشد.

از دیگر استراتژی‌های این شرکت می‌توان به تصمیم بر سرمایه‌گذاری و تولید در اروپا، ایالات‌متحده و آسیا اشاره نمود.

طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ حجم معاملات این شرکت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

علی کیبر در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: هدف اصلی از این اقدام، افزایش نرخ رشد سالانه شرکت به ۷-۳ درصد می‌باشد.

به‌گفته وی، درآمد شرکت در سال ۲۰۲۱، ۴.۶ میلیارد دلار بوده است.

ازطرفی به‌گفته‌ی هالوک کایاباش، مدیرعامل آسان آلومینیوم، شرکت آسان توانسته ظرفیت تولید خود را طی چند سال اخیر به ۳۶۰ هزار تن برساند و با این حرکت، به یکی از دو تولیدکننده بزرگ در اروپا مبدل شود.

کایاباش می‌گوید: این شرکت تصمیم دارد ۸۰ میلیون دلار در راه‌اندازی یک واحد بازیافت سرمایه‌گذاری کند که تا پایان سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد. قرار است محصولات تولیدی این شرکت صادر شود که درنتیجه ۷۵ درصد از درآمد این شرکت را شامل خواهد شد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده