تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۷۷۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت تاکید کرد؛

تهیه سند راهبردی ماشین آلات تا نیمه آبان/ جبران کمبود‌ها با واردات

‌می‌متالز - وزیر صمت ضمن تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی ماشین آلات تا اواسط آبان ماه سال جاری، گفت: اگر کمبودی در این حوزه داشته باشیم از طریق واردات، جبران می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین امروز در جلسه تدوین سند راهبردی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی اظهار کرد: سند راهبردی ماشین‌های مختلف بخش صنعت معدن و راه سازی و ساختمان سازی باید نیمه نخست آبان‌ماه طراحی و تدوین شود.

وزیر صمت با بیان اینکه امسال وزارت صمت به دنبال اجرای یک سیاست متوازن در حمایت از ماشین‌آلات صنعتی، معدنی، کشاورزی، راه‌سازی و ساختمان سازی است، اظهار کرد: در این زمینه در نظر داریم در هر حوزه‌ای که ظرفیت ساخت داخل وجود دارد از این ظرفیت استفاده کرده و هر کجا که کمبودی داریم از طریق واردات تأمین شود.

فاطمی امین به صادرات نیز اشاره و تاکید کرد: برای وزارتخانه صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات در همه حوزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. صادرات از دو بعد تأمین ارز کافی برای تأمین مایحتاج و همچنین قدرت دادن به کشور در سطح بین‌المللی اهمیت و آورده دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۸.۵ میلیارد دلار صادرات بدون نفت از کشور انجام شد که در پنج‌ماهه امسال ۲۴ درصد رشد داشته است.

فاطمی امین گفت: قدرت یافتن کشور در سطح بین‌المللی از طریق صادرات محصولاتی مثل مواد خام و اولیه یا نیمه‌خام نظیر شمش فولادی، متانول و ... محقق نمی‌شود، بلکه باید بتوان کالا‌هایی صادر کرد که کمتر کشوری در جهان قادر به تولید آن است که حوزه ماشین‌آلات از جمله این بخش هاست.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده