تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۷۷۰۶۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سخنگوی وزارت صمت:

همه نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه قابلیت ساخت داخل دارد

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قابلیت داخلی‌سازی همه نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، "امید قالیباف" در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع افزود: ۶۳۳ شرکت در این حوزه با اشتغال ۶۳ هزار نفر فعال هستند که تا ۹۵ درصد نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه را تولید می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر عمق ساخت داخل صنایع برودتی و حرارتی بالای ۶۰ درصد است که این میزان در شیرآلات، لوله و اتصالات، انواع پمپ و دیگ‌های بخار تا ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

سخنگوی صمت بیان‌داشت: ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی و تهویه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است که سالیانه ۲۱۸ میلیون دلار نیز برای واردات عمدتا کمپرسور صرف می‌شود.

مشاور وزیر صمت ادامه‌داد: محصولات تاسیسات ساختمانی کشور بازار صادراتی دارند و کشور‌های عراق، امارات، اسپانیا، روسیه و ایتالیا از جمله بازار‌های هدف این محصولات بشمار می‌روند.

قالیباف با اشاره به پتانسیل بالای صنایع مرتبط با تاسیسات ساختمانی در کشور، از به‌روز کردن استاندارد‌ها و مبارزه با قاچاق محصولاتی که تولید داخل جوابگوی نیاز بازار است، به‌عنوان دو راهکار مهم در توسعه این صنایع نام برد.

وی گفت: برآورد‌های وزارت صمت نشان می‌دهد با به‌روز کردن الکترومتور‌ها در بخش صنعت و معدن می‌توان تا پنج‌هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده