تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۷۸۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شهردار منطقه ۵ خبر داد:

اجرای پروژه‌های نو در راستای کاهش مصرف انرژی

‌می‌متالز - محمود کلهری با اشاره به اهمیت کاهش مصرف انرژی به خصوص در روز‌های گرم تابستان گفت: برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در ساختمان‌های این منطقه رقم خورده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از برنا؛ محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه با نظارت عالی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در ساختمان‌های این منطقه رقم خورده است گفت: یکی از این پروژه‌ها اجرای پروژه سختی زدایی در راستای کاهش مصارف انرژی است که از راهکار حاصل شده شاهد ممیزی انرژی در ساختمان‌های شهرداری منطقه ۵ هستیم.

او افزود: در این اقدام روش‌های بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی که از مطالعات ممیزی انرژی در ساختمان‌های شهرداری استحصال شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و اختراعات ثبت شده برای نخستین بارتوسط این منطقه اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به رسوب گیرالکترومغناطیس جهت حذف رسوبات آب به منظور اتلاف کمتر انرژی و کاهش آسیب به تاسیسات ساختمانی و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در فرایند‌های سنتی سختی زدایی اشاره کرد.

کلهری به یکی دیگر از پروژه‌های نو در راستای کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: پروژه استفاده مجدد آب خاکستری، از دیگر اقداماتی است که در شهرداری تهران توسط منطقه ۵ اجرا خواهدشد. باکاهش نزولات آسمانی و منابع آبی به منظور بازیابی و استفاده مجدد از آب خاکستری اقدامات نوینی توسط شرکت‌های دانش بنیان در سرویس‌های بهداشتی این منطقه جهت بازچرخانی آب خاکستری و کاهش اتلاف منابع آب شرب و تولید کمتر فاضلاب سیاه و هزینه‌های تصفیه آب انجام خواهدشد.


شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: این اقدامات پس از انجام ممیزی انرژی در ساختمان‌های متعلق به شهرداری منطقه ۵ با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار از مجموعه راهکار‌های حاصل شده و پس از بررسی‌های فنی و مدل سازی مصرف حامل‌های انرژی حاصل شده است.

او در پایان اذعان کرد: تمامی موتورخانه ساختمان‌های این منطقه جهت بررسی سلامت تجهیزات و نحوه کارکرد، اتلاف انرژی و میزان تولید آلودگی به صورت سالیانه در دوفصل گرم و سرد با انجام معاینه فنی در ۲۱ موتورخانه ساختمان متعلق به شهرداری منطقه ۵ که مجموعا دارای ۲۷ دیگ و مشعل است بررسی و بروزرسانی می‌شود.


منبع: باشگاه در و پنجره و نما

عناوین برگزیده