تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۷۷۲۴۳
سرویس خبر : صنایع کوچک

سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری کره ای‌ها برای ساخت یک مجتمع بازیافت پلاستیک

‌می‌متالز - شرکت کره‌ای اس‌کی از سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری در طرح ساخت یک مجتمع بازیافت مواد شیمیایی پلاستیکی در اولسان کره جنوبی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت اس‌کی اینوویشن (SK Innovation) کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱.۷ تریلیون وون کره معادل ۱.۲ میلیارد دلار برای ساخت یک مجتمع بازیافت مواد شیمیایی پلاستیکی در اولسان تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این مجتمع که انتظار می‌رود دارای ظرفیت بازیافت سالانه ۲۵۰ هزار تن محصول شیمیایی پلاستیکی باشد، در زمینی به مساحت ۲۱۵ هزار متر مربع ساخته می‌شود و سه فرآیند بازیافت شیمیایی شامل تولید پلی‌پروپیلن با خلوص بالا، دپلیمریزاسیون و پیرولیز خواهد داشت، همچنین در این مجتمع می‌توان پلی‌اتیلن، پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و مواد کامپوزیت را بازیافت کرد.

این مجموعه ازسوی شرکت اس‌کی ژئو سنتریک (SK Geo Centric) یکی از شرکت‌های تابعه اس‌کی اینوویشن اداره خواهد شد.

روزنامه کره هرالد به نقل از یکی از مقام‌های اس‌کی ژئو سنتریک گزارش داد که انتظار می‌رود این شرکت سالانه حدود ۲۲۰ هزار تن پلاستیک خالص تولید کند و اجرای این طرح در سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

اس‌کی ژئو سنتریک و شرکت خدمات بازیافت پیور سایکل (PureCycle) توافق کردند یک کارخانه پلی‌پروپیلن بازیافت شده با سرمایه‌گذاری مشترک سالانه ۶۰ هزار تن بسازند.

PureCycle دارای فناوری اختصاصی است که به جداسازی آلاینده‌ها، بو‌ها و رنگ‌ها از زباله‌های پلاستیکی PP کمک می‌کند تا آن را به پلاستیک بازیافتی فوق‌العاده خالص (UPR) تبدیل کند.

مجتمع بازیافت پلاستیک اولسان بخشی از سرمایه گذاری کل هدفمند W ۵ tr SK Innovation در پنج سال آینده است، زیرا دستیابی به هدف انتشار خالص صفر خود را تسریع می‌بخشد.
W ۳ tr از طریق تبدیل تسهیلات و توسعه به سمت توسعه محصولات سازگار با محیط زیست خواهد رفت.

این شرکت گفت: «از آنجایی که هیچ جایگزینی برای فرآورده‌های نفتی به عنوان منبع انرژی فوری وجود ندارد، این شرکت در نظر دارد تا تأسیسات خود را در میان مدت به بلندمدت تغییر دهد و محصولات پتروشیمی تولید شده را بازیافت کند».

SK Innovation بخشی از گروه کره جنوبی SK Group است که شرکت تابعه آن SK به تازگی DY Indus و DY Polymer را خریداری کرده است که پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی (R-PET) تولید می‌کند.

واحد دیگری از این کنگلومرا، SK chemicals، با شرکت چینی Shuye Environmental Technology برای ساخت کارخانه R-PET بازیافت شده شیمیایی در چین همکاری کرده است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده