تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۶۹۲
کد خبر: ۲۱۱۸۰۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

امضا توافقنامه منع استفاده از پلاستیک توسط برند‌های بزرگ آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - شرکت‌های دارویی، بسته بندی، غذای مصرف کننده و نوشیدنی بخشی از ۶۰ شرکتی هستند که توافقنامه منع استفاده از پلاستیک، را امضا کردند. این توافقنامه شامل کشور‌های استرالیا، نیوزیلند و جزایر اقیانوسیه می‌شود و با هدف حذف ضایعات پلاستیکی تا سال ۲۰۲۵ پایه ریزی شد.

به گزارش می‌متالز، اهداف توافقنامه "آنزپک" تا سال ۲۰۲۵ شامل حذف بسته بندی‌های غیر ضروری و مشکل ساز از طریق طراحی مجدد، خلاقیت و مدل‌های جایگزین تحویل کالا و تضمین این که ۱۰۰ درصد از این بسته بندی پلاستیکی قابل استفاده مجدد، قابل بازسازی یا کود شدنی باشد. همچنین این برنامه با هدف افزایش جمع آوری بسته بندی‌های پلاستیکی و بازسازی آن‌ها تا میزان ۲۵ درصد و میانگین ۲۵ درصد از محتوای بازسازی شده در بسته بندی‌های پلاستیکی، طرح ریزی شده است. این برنامه پیش بینی می‌کند اگر اقدامات موثر صورت نگیرد، تا سال ۲۰۴۰ دورریز‌های پلاستیکی اقیانوس چهاربرابر خواهند شد.

اعضای اصلی این توافقنامه شامل شرکت‌های غذای مصرف کننده و نوشیدنی اعم از کوکا کولا جنوب اقیانوسیه، نستل استرالیا، ماندلز استرالیا و پپسیکو استرالیا و نیوزیلند، شرکت‌های کالا مصرف کننده شامل Colgate Palmolive و Unilever استرالیا، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Coles و Woolworths، در کنار شرکت‌های بسته بندی Amcor Flexibles و Mettler Packaging استرالیا، می‌شوند.

توافقنامه آنزپک تحت مدیریت سازمان غیر انتفاعی بسته بندی Covenant استرالیا است که با دولت استرالیا، تجارت‌ها و سازمان‌ها در جهت توسعه اکوسیستم پایدار بسته بندی کار می‌کند.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده