به گزارش میمتالز، این خبر در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد و نمایندگان ۹شرکت برنامههای خود را برای طراحی و توسعه یک سیستم شارژ ماژولار و متقاطع جهت استفاده در معادن ارائه کردند. گریشا سائربرگ، معاون شرکت شل در بخش کربن زدایی و نوآوری، گفت که ماژولاربودن این سیستم به بنگاهها این امکان را میدهد از محل تحول بخش معدن نهایت استفاده مالی را ببرند. این ائتلاف متشکل از ۹شرکت از جمله شل، الاینس اتوماسیون، اسپایری، ورلی، کارنگی روبوتیکز، هلیوکس، استاوبل، اسکلتون تکنولوژی و نیز میکرو وست است. سامانه مدنظر شل و شرکا امکان شارژ کامل باتری ۴۰۰کیلووات ساعتی را در ۹۰ثانیه با استفاده از اتصال برق ۲۴مگاواتی فراهم میکند. این اندازه باتری ۱۲تن به وزن یک وسیله نقلیه اضافه میکند که خود اصل استفاده از باتری در دامپ تراکهای معدنی را از نقطهنظر کارآیی مورد تردید قرار میدهد. البته این باتریهای فوقالعاده، ۱۰۰برابر سریعتر شارژ میشوند که این موضوع هم خود یک پیشرفت شگفت انگیز است. گفته میشود باتریهای جدید از فویل آلومینیومی همراه با آب بهعنوان الکترولیت استفاده میکنند که این موضوع، باتریها را قابل بازیافت میکند.
منبع: دنیای اقتصاد