تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۷۷۳۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
فعال حوزه فولاد اعلام کرد؛

اتهامات به نحوه معامله آهن اسفنجی در بورس کالا درست نیست

‌می‌متالز - یک فعال حوزه فولاد ضمن رد معاملات صوری و مهندسی عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا، گفت: همه خریدوفروش‌ها آهن اسفنجی در بورس کالا واقعی است و برای هر عملیات نیز فاکتور و حواله فروش صادر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امین مهرکیش ضمن نفی انتقاداتی که به فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا شده است، اظهار داشت: قیمت پایه محصولات فولادی از جانب وزارت صمت تعیین می‌شود و پس از آن، عرضه‌های فولادی طبق قواعد بورس کالا به فروش می‌رسد.

وی درباره عادلانه بودن این قیمت‌ها نیز گفت: اگر قیمت پایه اعلام شده کمتر یا بیشتر از حد انتظارات باشد، برای آن رقابت صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، این هفته قیمت آهن اسفنجی به حدود ۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که حاکی از افزایش قیمت این محصول، به علت کاهش عرضه بود.

این فعال حوزه فولاد، با رد ادعا‌هایی مبنی بر صوری بودن برخی از معاملات بورس کالا و مهندسی عرضه محصولات فولادی در این بازار، بیان کرد: در میان محصولات فولادی، دست کم برای آهن اسفنجی هیچ‌گونه معامله‌ای صوری در این بازار انجام نمی‌شود و همه این خریدوفروش‌ها واقعی است. همچنین برای هرعملیات، فاکتور و حواله فروش نیز صادر می‌شود.

مهرکیش تنها مشکل بورس کالا را افزایش حضور دلالان در این بازار دانست و تاکید کرد: ادامه روند رو به رشد حضور این بازیگران، حتما به ضرر تولیدکننده فولادی تمام می‌شود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده