تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۷۷۳۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

اوضاع و احوال ورق گرم فولادی در بازار چین و خاور دور

‌می‌متالز - براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن قیمت‌های ورق گرم فولادی در بازار داخلی چین از ابتدای هفته افزایشی شد، این در حالی بود که از سه هفته قبل از آن قیمت انواع محصولات ورق فولادی با ضخامت بالا روند کاهشی داشت.

به گزارش می‌متالز، در این راستا، قیمت ورق گرم فولادی در بازار داخلی شرق چین منطقه شانگهای بین ۳۸۸۰ تا ۳۹۰۰ یوان یا ۵۳۹ تا ۵۴۲ دلار به ازای هر تن که ۲۰ یوان به ازای هر تن افزایش یافت.

همچنین قیمت ورق فولادی در بازار آهن و فولاد شمال چین استان تانگشان نیز ۳۹۰۰-۳۸۸۰ یوان به ازای هر تن بود که ۷۰-۶۰ یوان به ازای هر تن کاهش داشت. قیمت ورق گرم فولادی در شرق چین هفته قبل بین ۶۰ تا ۷۰ یوان به ازای هر تن افزایش داشت و دو هفته قبل در بازه قیمتی ۳۹۶۰-۳۹۵۰ یوان به ازای هر تن معامله شد.

بازار صادرات ورق گرم فولادی چین

در این شماره از نشریه متال بولتن همچنین درباره شاخص قیمت صادرات ورق گرم آمده است: قیمت صادراتی ورق گرم فولادی فوب بندر اصلی چین ۵۵۹٫۴۷ دلار به ازای هر تن بود که ۱٫۷۱ دلار به ازای هر تن کاهش داشته است.

در این راستا، واحد‌های تولید کننده محصولات فولادی چین تمایل داشتند ورق گرم SS۴۰۰ را در بازه قیمتی ۵۶۰-۵۵۵ دلار به ازای هر تن با نحوه معاملاتی فوب چین عرضه کنند که در مقایسه با هفته قبل‌تر از آن ۵ دلار کاهش قیمت داشت و بازه قیمتی ابتدای هفته ۵۶۵-۵۶۰ دلار به ازای هر تن بود.

بر اساس این گزارش معاملات پنج شنبه و جمعه هفته قبل در بازه قیمتی۵۴۵-۵۴۰ دلار به ازای هر تن ثابت بود و در آغاز هفته قیمت خرید و فروش ورق صادراتی در حدود ۵۵۵ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr بود که معادل ۵۴۰ دلار به ازای هر تن فوب چین بوده است.

این درحالی بود که قیمت ورق گرم فولادی در بازار‌های خاورمیانه در آغاز هفته در بازه قیمتی ۶۰۰-۵۹۰ دلار به ازای هر تن با نحوه معاملاتی cfr انجام شده که هزینه حمل و نقل ۴۰ دلار به ازای هر تن براورد شده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده